Piața care este dominată ȚIRIAC, CĂȘUNEANU, NICULAE și PATRICIU

Din 181 de firme care activau pe piaţa de taxi aerian în 2008, finalul lui 2016 a lăsat active doar 79 de companii care au strâns la sfârşitul lui 2015 o cifră de afaceri de 2,63 miliarde de lei, conform termene.ro. Anual, firmele din aceasta grupă CAEN (5110- cod CAEN care include Diviziunea 51 de transporturi aeriene totale şi secţiunea H – transport şi depozitare) apar şi dispar, numărul firmelor care dispar fiind însă mult mai mare decât al celor care apar. Chiar dacă pe unele companii se înregistrează creşteri pe cifra de afaceri, niciuna dintre ele nu înregistrează profit de minimum opt ani de zile, pierderea netă pe sector evoluând de la 20,99 milioane de lei în 2008 la 12,41 milioane de lei în 2015. Bilanţurile prezentate de companiile reprezentative pe acest sector arată pierderi şi la nivelul anului 2016. În perioada 2010 – 2012 au fost înregistrate vârfuri ale pierderilor de 3-400 de milioane de lei.

 

O piaţă fragmentată din pricina investiţiilor mari care sunt necesare în acest sector, piaţa charterelor aeriene de lux (avioane şi elicoptere a căror valoare de achiziţie pleacă de la minimum şase milioane de dolari, care au înălţimea cabinei de peste 1,80 metri, au catering de lux la bord şi, în unele cazuri, paturi matrimoniale şi Jacuzzi) este dominată de trei mari jucători: Regional Air Services, controlată de Adrian Ştefan Vasilache, Toyo Aviation, controlată de El Feki Tarek (unic importator Toyota în România) şi Ion Ţiriac Air, controlată de offshore-urile miliardarului Ion Ţiriac.

 

Citește mai departe pe ECONOMICA.NET.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed