„Compania Naţională Poşta Română ocupă poziţia 44 într-un raport al Uniunii Poştale Universale (UPU) care analizează serviciile poştale din 170 de ţări. Anul trecut, compania s-a aflat pe locul 50”, a informat marţi compania.
UPU clasifică serviciile poştale în funcţie de fiabilitate, acoperire, relevanţă şi rezistenţă. Dacă, în 2019, Poşta Română obţinea un scor de 47,81 de puncte, anul acesta compania a înregistrat o creştere de 6,97 de puncte, urcând de pe poziţia 50, pe poziţia 44, înaintea unor ţări precum Danemarca, Letonia, Islanda, etc.
Pentru realizarea raportului s-a luat în calcul şi dezvoltarea serviciilor poştale în contextul pandemiei Sars-Cov-2.
”Deciziile luate de către companiile aeriene de a suspenda zborurile au afectat fiabilitatea poştală la nivel mondial, operatorii fiind nevoiţi să oprească temporar traficul poştal internaţional pe mai multe rute. Poşta Română s-a adaptat rapid situaţiei şi a căutat, zilnic, soluţii pentru a nu întrerupe activitatea, iar măsurile luate să nu afecteze distribuirea trimiterilor şi a prestaţiilor sociale pentru populaţie. Conducerea companiei a găsit alternative şi a semnat parteneriate cu diverşi operatori pentru a înlocui transmiterea pe cale aeriană a corespondenţei folosind curse auto”, arată compania.
Totodată, a dezvoltat produse pentru a satisface necesitatea unei nevoi din ce în ce mai acute a furnizorilor de livrare la domiciliu a comenzilor, evitând expunerea populaţiei la virusul COVID-19.
„Toate datele arată un nivel de dezvoltare poştală. Deşi a fost un an greu în care ne-am confruntat cu provocări majore, observăm o avansare a companiei în acest clasament şi o performanţă în comparaţie cu alte ţări membre UPU”, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poştei Române.