Presa grecească, despre accidentul de la Unirii: Autoritățile investighează dacă șoferul stabilise setările GPS-ului pentru autoturism și nu pentru autocar

În spitalele din București au mai rămas doi dintre cei mai grav răniți în accidentul produs în România de autocarul care transporta turiști greci, joi (22/12) și în care Nikos Chlopsios, în vârstă de 53 de ani, și-a pierdut viața, scrie publicația grecească Proto Thema, citată de Rador.

Potrivit relatărilor postului de televiziune OPEN, este vorba despre o femeie de 62 de ani care a fost internată la terapie intensivă, dar a fost extubată și este în contact cu mediul înconjurător și un bărbat de 58 de ani care a fost operat.

Alți cinci răniți au fost externați ieri, duminică (25/12), în timp ce altul ar putea fi externat astăzi, zi în care urmează să aibă loc autopsia sărmanului bărbat de 53 de ani din Larisa.

Autoritățile române investighează dacă șoferul autocarului a introdus în GPS datele pentru un autoturism și nu pentru un autocar, acesta putând fi motivul pentru care, așa cum se vede într-o înregistrare video, autocarul s-a deplasat de pe banda dreaptă spre stânga chiar înainte de a ajunge la pasaj.

Șoferul autocarului a susținut că nu mergea cu viteză și era atent. „A fost ca și cum un tren ne-a lovit”, a declarat el pentru postul de televiziune Mega și, devastat de moartea bărbatului de 53 de ani, a adăugat: „Îmi pare foarte rău pentru ceea ce s-a întâmplat. Nimeni nu l-ar fi putut evita. A fost ca și cum un tren a căzut brusc peste noi, totul s-a întâmplat într-o secundă.”

„Nimeni nu credea că vom ieși de acolo în viață. Într-o secundă totul a trecut prin fața mea și am spus „de aici nimeni nu va ieși viu”. Totul s-a întâmplat într-o secundă. Am urmat pur și simplu traseul pe care mi l-a indicat GPS-ul. Când antena a nimerit în construcție am frânat brusc, dar nu am putut evita accidentul. Nu aveam vitează”, a adăugat șoferul autocarului.

Avocatul șoferului

Întrebat despre informațiile cu privire la utilizarea greșită a GPS-ului, avocatul șoferului de autocar, Alexandros Matthaiou, a răspuns că „sunt detalii pe care nu le cunosc despre GPS, nu vă pot răspunde”.

„În ultimul moment a trebuit să aleagă pe unde să meargă, într-o fracțiune de secundă a trebuit să decidă. Nu avea viteză”, a adăugat Matthaiou, susținând că șoferul „nu a văzut indicatoarele înainte de a ajunge la pasaj, era doar unul, nu l-a văzut pentru că era un autobuz lângă el”.

Cât privește dacă clientul său a avut parte de odihnă suficientă, avocatul a spus că „șoferul a oprit de mai multe ori pe traseu, nu era obosit, responsabilitățile sunt în altă parte. Acest pasaj a fost renovat pe parcursul întregii veri. Din septembrie am avut șapte accidente. În trecut, camioanele și autobuze treceau fără probleme pe acolo. Limitatorul de înălțime a fost prea greu”.

Sursa: Protothema/ Rador / Traducerea: Carolina Ciulu

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed