În spitalele din București au mai rămas doi dintre cei mai grav răniți în accidentul produs în România de autocarul care transporta turiști greci, joi (22/12) și în care Nikos Chlopsios, în vârstă de 53 de ani, și-a pierdut viața, scrie publicația grecească Proto Thema, citată de Rador.
Potrivit relatărilor postului de televiziune OPEN, este vorba despre o femeie de 62 de ani care a fost internată la terapie intensivă, dar a fost extubată și este în contact cu mediul înconjurător și un bărbat de 58 de ani care a fost operat.
Alți cinci răniți au fost externați ieri, duminică (25/12), în timp ce altul ar putea fi externat astăzi, zi în care urmează să aibă loc autopsia sărmanului bărbat de 53 de ani din Larisa.
Autoritățile române investighează dacă șoferul autocarului a introdus în GPS datele pentru un autoturism și nu pentru un autocar, acesta putând fi motivul pentru care, așa cum se vede într-o înregistrare video, autocarul s-a deplasat de pe banda dreaptă spre stânga chiar înainte de a ajunge la pasaj.
Șoferul autocarului a susținut că nu mergea cu viteză și era atent. „A fost ca și cum un tren ne-a lovit”, a declarat el pentru postul de televiziune Mega și, devastat de moartea bărbatului de 53 de ani, a adăugat: „Îmi pare foarte rău pentru ceea ce s-a întâmplat. Nimeni nu l-ar fi putut evita. A fost ca și cum un tren a căzut brusc peste noi, totul s-a întâmplat într-o secundă.”
„Nimeni nu credea că vom ieși de acolo în viață. Într-o secundă totul a trecut prin fața mea și am spus „de aici nimeni nu va ieși viu”. Totul s-a întâmplat într-o secundă. Am urmat pur și simplu traseul pe care mi l-a indicat GPS-ul. Când antena a nimerit în construcție am frânat brusc, dar nu am putut evita accidentul. Nu aveam vitează”, a adăugat șoferul autocarului.
Avocatul șoferului
Întrebat despre informațiile cu privire la utilizarea greșită a GPS-ului, avocatul șoferului de autocar, Alexandros Matthaiou, a răspuns că „sunt detalii pe care nu le cunosc despre GPS, nu vă pot răspunde”.
„În ultimul moment a trebuit să aleagă pe unde să meargă, într-o fracțiune de secundă a trebuit să decidă. Nu avea viteză”, a adăugat Matthaiou, susținând că șoferul „nu a văzut indicatoarele înainte de a ajunge la pasaj, era doar unul, nu l-a văzut pentru că era un autobuz lângă el”.
Cât privește dacă clientul său a avut parte de odihnă suficientă, avocatul a spus că „șoferul a oprit de mai multe ori pe traseu, nu era obosit, responsabilitățile sunt în altă parte. Acest pasaj a fost renovat pe parcursul întregii veri. Din septembrie am avut șapte accidente. În trecut, camioanele și autobuze treceau fără probleme pe acolo. Limitatorul de înălțime a fost prea greu”.
Sursa: Protothema/ Rador / Traducerea: Carolina Ciulu