S-a „născut” primul CEO-femeie din Formula 1

Monisha Kaltenborn a intrat în lumea curselor în 1998, când s-a angajat în cadrul grupului Fritz Kaiser, unul din acţionarii Red Bull Sauber F1 Team, ca avocat al companiei. A urcat treptat, astfel că în 2001 era deja în boardul companiei. Nouă ani mai târziu, indianca cu cetăţenie austriacă a început să se ocupe de operaţiunile întregii echipe Sauber. „Cu siguranţă nu este o treabă uşoară, dar mă simt bine în această postură ”, a declarat pentru CNN, Kaltenborn, cea mai influentă femeie din Formula 1, o industrie dominată de bărbaţi şi extrem de competitivă.

 

Misiunea lui Kaltenborn a fost şi este în continuare cu atât mai dificilă cu cât a preluat echipa într-o perioadă extrem de dificilă. După ce BMW s-a retras din postura de sponsor al echipei de Formula 1, în urmă cu aproximativ patru ani, atmosfera din echipă s-a degradat, asupra oamenilor planând incertitudinea şi teama că echipa nu se va mai dezvolta. „A trebuit să ne asugurăm că activitatea echipei va continua şi că vom face rost de finanţare. Dar cea mai mare problemă cu care ne-am confruntat se referă la faptul că oamenii au încetat să mai creadă în viitorul echipei şi au vrut să plece. Or, dacă începi să pierzi din oamenii cheie, atunci tot procesul intră în impas.”, a explicat CEO-ul Sauber.

 

Cu toate acestea, sub conducerea lui Kaltenborn, echipa a angajat doi piloţi tineri, pe Kamui Kobayashi şi Sergio Perez, cu ajutorul cărora echipa a reuşit un loc 7 în campionatul mondial. Odată cu aceste rezultate, a crescut şi încrederea oamenilor într-o femeie manager de echipa de Formula 1. „Oamenii şi în general presa, nu mă întreabau niciodată despre performanţele echipei mele. Mă întreabau lucruri ce ţin de strategia companiei, despre echipă, despre evoluţia Formulei 1, dar niciodată nu puneau întrebări legate de mersul unei curse sau despre ce cred eu în legătură cu modul în care s-au descurcat piloţii. Acum, lucrurile s-au schimbat. Este foarte interesant să vezi cum se schimbă percepţia şi cum oamenii învaţă că pot adresa astfel de întrebări şi unei femei”, a mai povestit aceasta, care nu exclude posibilitatea de a angaja o femeie-pilot în echipa ei. „Din punct de vedere fizic, nu vă de ce o femeie nu ar putea activa în Formula 1”, a concluzionat Kaltenborn.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed