În prezent, Codul Rutier prevede la articolul 98 că un punct de amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie. Totodată, valoare unui punct de amendă a fost îngheţată, încă din anul 2018, la valoare de 145 de lei, chiar dacă salariul minim brut pe economie a crescut.
Noul proiect de OUG prevede modificarea formulei de calcul pentru valoarea unui punct de amendă, aceasta urmând a fi de 5% din salariul minim brut pe ţară.
"Art. XLVII - La articolul 98 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: (2) Un punct-amendă reprezintă valoric 5% din salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, stabilit prin hotărâre a Guvernului", prevede proiectul de Ordonanță de Urgență.
Drept urmare, valoare unui punct de amendă începând cu 1 ianuarie 2024 va fi de 165 de lei (5% din 3.300 de lei, cât e salariul minim acum).





