Contribuţia pentru asigurările sociale de sănătate va scădea, de la 1 iulie, cu 1%
Publicat la 04.06.2008, 16:03:38
Angajatorii au obligaţia de a vira, lunar, contribuţia de asigurări de sănătate a angajaţilor pentru salariile care se supun impozitului pe venit, indeminizaţiilor de şomaj şi veniturile realizate din pensii.
Pentru veniturile impozabile, realizate de persoane care desfăşoară activităţi independente şi care se supun impozitului pe venit, contribuţia pentru asigurările sociale de sănătate se va plăti trimestrial.
Persoanele fizice care nu sunt angajatori şi care nu se încadrează în categoria persoanelor care desfăşoară activităţi independente vor plăti contribuţiile anual. Tot anual se vor plăti şi contibuţiile pentru veniturile din agricultură şi silvicultură, pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor, pentru veniturile divindende şi dobanzi şi pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală, realizate individual sau într-o formă de asociere.
Legea bugetului de stat pentru anul 2008 prevede şi o scădere a contribuţiei angajatorilor pentru asigurările de sănătate cu 0,3%, de la 1 decembrie 2008, de la 5,5% la 5,2%. Contribuţia de pensie a angajatului va rămâne nemodificată pe tot parcursul anului 2008, respectiv la nivelul actual de 9,5 la sută.
Sursa: NewsIn
Acest articol nu reprezintă consultanță financiară.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
BREAKING. Bursa de la București explodează luni: BET urcă peste 4%, iar Cris-Tim câștigă aproape 15%
Piețe financiare
Curs BNR valabil 6 octombrie 2026: Euro scade la 5.3306 lei. Leul se apreciază

Piețe financiare
Bursa americană pierde din amploare. S&P 500 scade, în timp ce banii se concentrează pe AI, cipuri și energie
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3447 lei, franc la 5.7347 lei
Piețe financiare
