STS a primit ‘Oscarul în domeniul serviciilor de urgență’ pentru 112

„Juriul internațional a apreciat că STS a dezvoltat sistemul 112 într-o manieră eficientă, luând în calcul atât rezultatele tehnice, cât și pe cele operaționale cu impact major asupra calității serviciilor și a siguranței cetățenilor”, se arată într-un comunicat al STS.

 

Această distincție recompensează devotamentul, implicarea și performanțele obținute de către STS în promovarea și dezvoltarea SNUAU.

 

În competiție s-au înscris participanți din toată Europa, candidaturile acestora fiind analizate de o comisie de experți independenți, înainte de a primi votul membrilor Asociației Europene a Numărului de Urgență (EENA).

 

La acest eveniment au fost aproximativ 350 de participanți, reprezentanți ai serviciilor de urgență, organizații internaționale, oficiali ai instituțiilor europene, furnizori de soluții, care au susținut și au recunoscut excelența în domeniul serviciilor de urgență din Europa. Au mai fost acordate și alte distincții pe diferite categorii.

 

„Ceremonia premiilor europene 112 din acest an poate fi considerată ‘Oscar-ul în domeniul serviciilor de urgență’. Câștigătorii ne-au demonstrat că, împreună, avem capacitatea de a construi o societate mai sigură și că putem stabili un standard ridicat în domeniul serviciilor de urgență din întreaga lume”, a declarat Demetrios Pyross, președintele Consiliului Consultativ al EENA.

Acesta este cel de-al patrulea premiu european 112 obținut de către STS după cele din 2009 și 2013 pentru cele mai bune campanii de educare-informare și cel din 2011 pentru salvare remarcabilă.

SNUAU funcționează unitar la nivelul întregii țări, în toate rețelele de telefonie, fixe și mobile, începând cu anul 2005 și vizează asigurarea protecției cetățenilor și a unui grad înalt de asistență indiferent de locul în care se află aceștia.

 

În România, 112 este singurul număr de urgență organizat de către stat. SNUAU este alcătuit în principal din 40 de PSAP-uri 112 dispuse în reședințele fiecărui județ și două în capitala României (București principal și rezervă) și la care sunt conectate în prezent toate dispeceratele agențiilor de intervenție la urgență.

 

La darea în comunicație a sistemului, acesta era structurat și organizat astfel încât să asigure o rețea de comunicare între toate nodurile județene, prin intermediul unei aplicații performante care integra vocea cu datele.

 

„Datorită reformelor sistemului am reușit să realizăm un timp mediu de răspuns calculat de 3,77 secunde, în condițiile în care 94,04% din apelurile recepționate au fost preluate în primele 10 secunde”, se arată în comunicatul STS.

 

Sondajele Eurobarometru ale Comisiei Europene arată că, urmare campaniilor susținute desfășurate de către STS, România a înregistrat succese importante în promovarea numărului 112, se află pe primul loc în domeniul informării cetățenilor și relevă faptul că, în țara noastră, nivelul de cunoaștere este cel mai ridicat din Uniunea Europeană.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed