Super Dacia lui Ceaușescu de 150 CP. Bolidul dictatorului avea dotări unice

0
5

Super Dacia lui Ceaușescu de 150 CP. Modelul 1310 TS avea dotări ce o făceau unică pe piața automobilelor vremii.

Modelul ce a fost construit la dorința lui Nicolae Ceaușescu, s-a vrut o mașină exclusivistă în blocul estic, așa cum fostul președinte a văzut pe străzile din Occident. Primul model Dacia 1310 TS a ieșit pe poarta fabricii de la Mioveni în 1981, într-o ediție limitată. ”Autoturismul” era dotat premium care cu greu puteau fi fabricate de fabricile producătoare de automobile din Europa de Est, amintim Skoda, Lada, FIAT FSO, Fiat Polski, Moskvich ori Wartburg.

Dacia 1310 TS al cărei prim model a fost prezentat la Târgul Internațional București din 1981, a fost destinată exclusiv exportului. Bolidul lui Ceaușescu avea interior  maro, radio stereo, sistem de răcire cu electro ventilator, scaune speciale și priză în portbagaj pentru un mini-frigider. Antemergătoarea Daciei  130 TD (echipată cu motor turbodiesel de 1597 cc/ 72 CP, lansată în 1983), super Dacia lui Ceaușescu de 150 CP  a ajuns în garajul dictatorului cu sistem de servo-frână, un sistem inovator la acea vreme.

Dan Diaconescu se întoarce, dar nu pe micile ecrane! Îl puteți vedea contracost

Super Dacia lui Ceaușescu de 150 CP. Bolidul dictatorului avea dotări unice

Super Dacia lui Ceaușescu de 150 CP avea un motor de de Renault 12 Gordini, toate exemplarele luând drumul exportului, neexistând informații despre existența unui exemplar păstrat în țara noastră.

În 1983 a fost pus în vânzare modelul coupe 140 Sport, aflat în producție, tot pentru export, din 1981. Un model destinat nomenclaturii din România a fost Dacia 2000, care avea geamurui electrice, regulator de viteză, aer aer condiționat, scrumieră cu lumină, computer de bord și motor benzină cu injecție. Model produs cu kituri Renault între 1979 și 1982.

Alex Dima de la ”România, te iubesc!” a studiat teologia. ”Pe Dumnezeu l-am cunoscut în copilărie, la Denii și în Noaptea de Înviere”