TROTINETA, mai rapidă decât majoritatea trenurilor! CIFRELE care ne lasă fără cuvinte

Date oficiale ale Ministerului Transportului arată că viteza trenurilor de mărfuri pe căile ferate din România a fost anul trecut sub 17 kilometri pe oră, adică sub cea a trotinetelor electrice, care dezvoltă în medie o viteză de 20-25 kilometri pe oră, dar pot depăși chiar 40 km/h. Majoritatea trenurilor de călători nu depășesc nici ele cu mult viteza maximă a acestor trotinete. Potrivit sursei citate, în 2018, CFR Marfă a transportat un volum total de marfă de 24,58 milioane de tone, iar viteza comercială de deplasare a trenurilor de marfă a fost de 16,8 km/h. Din punct de vedere tehnic, cea mai mare viteză tehnică, de 48,09km/h, a unui marfar pe căile ferate din România ar putea fi pe ruta București-Constanța, dar în realitate pe această rută viteza comercială permisă pentru mărfuri este de 33,65 hm/h.

 

Din păcate, însă, nici cea mai mare viteză comercială permisă, de 33,65 km/h, pe ruta București-Urziceni-Galați, nu atinge viteza maximă a unei trotinete electrice.

 

Nici trenurile de călători nu stau mai bine la capitolul viteză, pentru că, potrivit datelor oficiale, niciun tren din România nu merge de regulă cu o viteză de 100 km/h. Astfel, deși pe ruta București-Constanța viteza tehnică este de 100,90 km/h, viteza reală cu care circulă trenurile de călători este de 97,52 km/h.

 

Articolul integral pe PROFIT.RO

 

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed