Un nou tren te poartă în trei țări din Europa în doar două ore: ce orașe poți vizita


Compania feroviară de stat din Slovenia a inaugurat o nouă rută de tren din Europa care permite vizitarea a trei țări europene într-un singur weekend.

Noua linie feroviară conectează Italia, Slovenia și Croația, fiind operată de compania feroviară de stat slovenă. Aceasta urmează un traseu cu o istorie de 150 de ani, stabilit inițial în perioada Imperiului Austro-Ungar, conform Euronews.com.

Trenul din Europa își începe călătoria din Trieste

Trenul își începe călătoria din Trieste, situat în nord-estul Italiei, și traversează granița în Slovenia, unde oprește în patru stații: Sežana, Divača, Pivka și Ilirska Bistrica. Continuându-și drumul, trenul intră în Croația, a treia țară de pe traseu, cu opriri în stațiile Sapjane și Opatija Matulji, înainte de a ajunge la destinația finală, Rijeka.

Trenul circulă zilnic în ambele direcții până pe 30 septembrie, însă autoritățile speră să transforme această rută într-una permanentă. Din suburbia Trieste, Villa Opicina, trenul pleacă la ora 7:50. Ajunge la Ilirska Bistrica la ora 8:54 și la stația Rijeka la ora 9:54.

În sens invers, trenul pleacă din Rijeka la ora 18:25 și ajunge la Villa Opicina la ora 20:40.

Prețul biletului pentru întreaga călătorie începe de la 8 euro.

Istoria rutei de tren dintre Italia, Slovacia și Croația

Linia a fost inaugurată la sfârșitul secolului al XIX-lea, în perioada de maximă expansiune a rețelei feroviare europene. Trenurile asigurau conexiuni vitale între orașele și regiunile imperiului, facilitând comerțul și mobilitatea populației.

În timpul Imperiului Austro-Ungar, această linie era deosebit de importantă pentru transportul de mărfuri și pasageri între porturile de la Marea Adriatică și hinterlandul continental. Trieste, fiind unul dintre principalele porturi ale imperiului, era un nod crucial în această rețea.

După destrămarea Imperiului Austro-Ungar la sfârșitul Primului Război Mondial, teritoriile și infrastructura feroviară au fost împărțite între noile state naționale. Linia a continuat să funcționeze, dar sub administrații diferite.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, linia a suferit distrugeri și a fost ulterior reconstruită în perioada postbelică. Reconstrucția a fost crucială pentru redresarea economică a regiunii.
Perioada Contemporană

După război, linia a continuat să fie un canal important pentru transportul transfrontalier în Europa de Sud-Est. Cu toate acestea, Războiul Rece și tensiunile dintre blocurile estic și vestic au influențat negativ funcționarea acesteia.

Odată cu aderarea Sloveniei și Croației la Uniunea Europeană, linia a cunoscut o revitalizare. Investițiile în infrastructură și deschiderea frontierelor au facilitat din nou circulația liberă a bunurilor și persoanelor.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed