Explicatia halucinanta a statului pentru gropile podului peste Dunare

Potrivit lui Narcis Ștefan Neagu, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), în prezent, reparațiile nu rezistă mult timp. „Degradarea avansată a betonului de ciment din care este realizată placa de susținere a sistemului rutier asfaltic face ca orice intervenție sau reparație să nu reziste o perioadă lungă de timp”, se arată într-un răspuns oficial la o solicitare venită din partea unui parlamentar, referitoare la podul Giurgiu-Ruse.

 

Mai grav este faptul că în ultimii aproape 20 de ani nu s-a făcut nicio reparație capitală a podului. „Ultimele lucrări de reparații capitale la podul peste Dunăre, fără însă a fi fost schimbată placa de beton, suport pentru îmbrăcămintea asfaltică, au fost efectuate în anii 1997-1998”, mai precizează șeful CNADNR.

 

În acest moment, există deja un contract semnat pentru reabilitarea podului „Prieteniei”, însă lucrările sunt programate să înceapă în a doua jumătate a lunii aprilie, fiind amânate „din cauza condițiilor meteorologice caracteristice perioadei de iarnă”.

 

Contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea podului a fost semnat în octombrie 2014 cu Asocierea Collini Lavori SpA – Tecnic Consulting Engineering România SRL, având valoarea de 46,16 milioane lei. Conform contractului, lucrările trebuie realizate înn 16 luni, din care două luni sunt alocate pentru elaborarea documentației tehnice.

 

Reabilitarea infrastructurii rutiere în cadrul acestui proiect cuprinde: lucrări de înlocuire a plăcii ortrotrope din beton de ciment, refacerea hidroizolației, refacerea sistemului rutier pe pod din straturi de mixturi, betoane asfaltice, sablare și protecție anticorozivă a elementelor metalice de rezistență, componente ale structurii de rezistență a podului, refacerea trotuarelor și parapeților pietonali din fontă.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed