Buget zero în social media? (VIDEO)

Întrebarea merită repetată: se poate comunica în social media fără buget? Potrivit celor amintiţi, nu. De fapt, se poate, dar doar în cazul proiectelor punctuale, după cum spune şi Radu Ionescu sau Lidia Solomon, care lucrează pentru o companie cu  buget de comunicare în social media consistent.

 „Raportat la ceea ce este pe piaţă stăm foarte bine”, a spus Lidia Solomon.

Totul costă, a spus Marius Ghenea, care a fost contrazis de către Victor Kapra, susţinător al bugetelor „rezonabile”, dar mai ales a creativităţii şi deschiderii faţă de social media.

Varianta  text a filmului.

Lidia Solomon

„Poţi să lucrezi şi cu buget zero. Asta aviz amatorilor”.

„Nici noi nu pot să spun că avem un buget de comunicare uriaş. Raportat la ceea ce este pe piaţă stăm foarte bine”.

„Da, trebuie să fie şi un buget. Până la urmă creativitatea are şi ea un preţ. Dacă vrei să fii prezent în online cu virale, filmuleţe minunate, astea nu se fac gratis, oricât de creativ ai fi, oricât de entuziast ai fi, oamenii, echipe dedicate. Nu ai cum…”

„Pot să spun că bugetul pentru social media este împărţit între mai multe departamete, la noi în PR, în marketing communications, în online.

Marius Ghenea

„Este o chestiune de buget. Când vorbeşti de companii mari care au câteva milioane, până la câteva zeci de milioane bugete totale anuale, probabil că 1% sau 5% sau 2% din astea sau o fracţiune din acest buget, înseamnă foarte mult pentru social media.

Victor Kapra

Nu este vorba numai de bani. Este vorba de IQ-ul managerului de comunicare.

Bugetele pe care le bănuiesc unii, foarte mari, sunt rezonabile. Ceea ce contează este deschiderea mentală a managerului de comunicare.

Sunt produse de nişte oameni care au beneficiat de training-uri la headquarters, care beneficiază de expertiză în fiecare zi de la headquarters şi care sunt cu câţiva ani înainte sau câteva luni, faţă de alţi manageri încremeniţi în proiect, în ţara asta numită România.

Scurt. Asta este. Nu este vorba numai de bani, este vorba pur şi simplu de deschidere mentală.

Este o problemă şi de curaj, pentru că mulţi se ascund sub birourile lor ca să nu dea cu ochii de consumator. Până la urmă asta înseamnă social media, conversaţi cu clientul, consumatorul.

Marius Ghenea

Acele companii care au înţeles mai repede şi mai bine valoarea expunerii online, sunt acele companii care, pe lângă faptul că sunt multinaţionale şi au bugete mari, dispun şi de un set de manageri care sunt mai şcoliţi în zona asta şi înţeleg mai bine importanţa zonei de online. Aici sunt de acord cu Victor.

Radu Ionescu

Compania pe care o reprezintă, LG, are buget pentru proiecte punctuale. Totul depinde de la caz la caz.

Sunt idei care costă zero şi pot produce rezultate bune, dar nu neapărat pe termen lung.

Marius Ghenea

S-a vorbit despre posibilitatea unui buget zero, ceea ce este o utopie. Îţi trebuie oameni dedicaţi pentru asemenea acţiuni. Dacă nu vorbim despre costuri de ATL, de promovare directă, vorbim cel puţin de nişte costuri de resurse umane, de echipe, de infrastructură.

O companie mică nu-şi permite să aibă un om care să se ocupe de Twitter, de unul care să se ocupe de Facebook şamd. Aici este vorba de nişte costuri, care sunt costuri reale. Aici trebuie să ne uităm la nişte costuri reale, chiar dacă probabil nu există bugete reale sau bugete nete de promovare în zona respectivă. Deci, zero-ul acela este un zero destul de relativ, nu unul absolut.

Sunt un pic pedant şi mă gândesc numai la bani şi la bugete, dar trebuie să revenim în zona asta şi să ne gândim la bani şi la bugete.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed