Acţiunile Nissan Motor au scăzut vineri cu 12%, cel mai mult în peste două decenii, din cauza profitului sub aşteptări şi a concurenţei din China

Apariţia mărcilor chinezeşti cu creştere rapidă, cum ar fi BYD, care au lansat maşini electrice la preţuri accesibile, adaptate şoferilor chinezi mai tineri, a condus la o pierdere constantă a cotei de piaţă pentru rivalii străini de pe cea mai mare piaţă auto din lume.

Mizele sunt, totuşi, probabil mai mari pentru Nissan, care până în 2022 a considerat China drept cea mai mare piaţă a sa.

De asemenea, Nissan a avut dificultăţi să-şi revină pe deplin după ani de tulburări interne declanşate de arestarea şi căderea fostului preşedinte Carlos Ghosn.

Comparativ cu rivalii Toyota Motor şi Honda Motor, Nissan este ”cea mai vulnerabilă” în China, unde are mai puţin capital de brand şi valoare de brand, a declarat James Hong, şeful de cercetare de mobilitate la Macquarie.

”Ei simt cea mai mare presiune. Mulţi producători chinezi devin din ce în ce mai agresivi şi, evident, urmăresc cota de piaţă”, a spus el.

Scăderea de 11,6% a acţiunilor de vineri a şters 1,8 miliarde de dolari din valoarea de piaţă a Nissan.

Cu o zi mai devreme, compania japoneză a raportat un profit operaţional pentru trimestrul al treilea de 141,6 miliarde de yeni (948 de milioane de dolari) – cu o cincime mai mic decât estimarea consensului LSEG al analiştilor – şi şi-a redus perspectiva globală de vânzări de vehicule cu 150.000 de maşini, la 3,55 milioane.

Directorul financiar Stephen Ma a declarat reporterilor că prognoza de vânzări a fost redusă din cauza performanţei producătorului auto din China – unde vânzările Nissan au scăzut cu un sfert pentru cele nouă luni încheiate la 31 decembrie şi a citat, de asemenea, o concurenţă mai acerbă pe alte pieţe cheie, inclusiv în Statele Unite.

Compania ia măsuri pentru a-şi spori competitivitatea, cum ar fi ajustarea stimulentelor, a adăugat el.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri