Află cum îţi poţi găsi mai uşor un nou job

Peste 30 de tineri cu vârsta medie de 23 de ani au participat, la începutul lui iulie, la un seminar online organizat de portalul www.hipo.ro, alături de communication coach-ul Eduard Ezeanu în cadrul Târgului online de joburi pentru studenţi şi absolvenți 2010. Majoritatea erau proaspăt absolvenţi, aveau o experienţă de lucru anterioară şi căutau de ceva vreme un nou job. Fără succes.

„Reuşita unui proces de angajare nu ţine atât de mult de activitatea universitară, de notele de absolvire, cât de activităţile extrauniversitare sau cele de voluntariat. Dar, aşa cum spun angajatorii cu care am lucrat, cel mai mult contează capacitatea de „a se vinde” a candidatului”, a explicat Ezeanu la începutul seminarului.

„Dă-i angajatorului ocazia să te cunoască!”

Strategiile clasice de angajare sunt cele de tipul „stat frumos în faţa calculatorului şi trimis multe mail-uri”: căutarea pe site-urile de joburi, prin agenţii de recrutare sau direct pe site-ul vreunei companii preferate. Una din problemele acestei abordări este că oferă o imagine trunchiată asupra ta şi nu reuşeşte să atragă atenţia celui care-ţi găseşte aplicaţia. Deci, dacă nu te-a căutat nici un angajator, e timpul să încerci altceva.

A. Telefon

O primă strategie explicată de trainer este „plasarea telefonică a CV-ului”. Folosind tehnicile clasice, ai aflat că compania X are un loc de muncă potrivit profilului tău. Contactează telefonic compania şi încearcă să vorbeşti cu cineva de la Departamentul Resurse Umane sau chiar cu o persoană „cheie”, viitorul manager. Nu abandona de la primul refuz! Ca motivaţie a apelului telefonic, poţi să invoci nevoia de a cere lămuriri despre jobul disponibil. Cere datele de contact ale persoanei cu care ai vorbit şi trimite-i un mail personal cu CV-ul tău. Aminteşte-i în mail că aţi avut o discuţie telefonică. Rata de succes ca sa ajungi direct la un interviu este de 70-75%, spune Ezeanu.

B. Vizită la sediul companiei

Plasarea CV-ului la sediul companiei este a doua abordare posibilă. La fel ca înainte, după ce ai aflat de un loc disponibil într-o firmă, printează un CV şi du-te direct la ei. Imaginea personală contează. Atenţie la CV-ul prezentat (foaie de calitate, neîndoită, pusă într-un plic) şi la îmbrăcămintea aleasă. Zâmbetul este una din cheile succesului. Odată ajuns la recepţia companiei, încearcă să insişti cât mai departe şi cere o discuție cu managerul departamentului vizat sau cu cineva de la HR. Foloseşte acelaşi motiv: vreau mai multe informaţii. Există multe şanse să ţi se facă cunoştinţă cu o persoană care se ocupă de procesul de recrutare şi poţi fi sigur că, dacă te potriveşti cu ce caută ei, vei avea un punct în plus la plecarea în procesul de recrutare.

C. Business Networking
Căutând informaţii despre locuri de muncă disponibile, vei afla cu siguranţă numele unor persoane cheie din departamentele companiilor în care ai vrea să te angajezi. Identificarea persoanelor cheie, a evenimentelor la care aceştia pot fi cunoscuți şi intrarea în contact cu ei sunt modalităţi prin care poţi ajunge cunoscut pe piaţă şi, implicit, informat de oportunităţile de angajare care apar. Chiar daca nu te angajezi prin cei pe care i-ai cunoscut direct, ei te pot recomanda către alţi manageri pe care îi cunosc.

D. Social media: Facebook, Twitter, LinkedIn

Deşi sunt recunoscute ca fiind în principal portaluri de socializare personală, trainerul propune folosirea Facebook şi Twitter ca unelte de networking profesional. Cum? “Creează-ţi un profil profesionist. Conectează-te cu persoane „cheie” din companiile ţintite. Comunică cu aceștia, urmăreşte mesajele postate de ei, pentru că atunci când recrutează, de cele mai multe ori anunţă şi pe aceste platforme”, spune Ezeanu. LinkedIn este un site internaţional specializat în „conectarea” profesională a specialiştilor din acelaşi domeniu.

Business Networking-ul şi strategiile social media presupun să investeşti timp îndelungat în dezvoltarea lor şi implicare activă în discuţii care poate nu vizează direct un job (spre exemplu probleme din industrie pe care le ridică alţi manageri) pentru a fi eficiente. Poţi menţine aceste „unelte” chiar şi după ce ai găsit un loc de muncă pentru a-ţi crea o imagine în domeniul în care te specializezi şi a te ţine informat.

„Dacă nu funcționează nici aceste strategii, atunci trebuie să lucrezi mai mult asupra abilităţilor personale soft: iniţiativă, încredere în sine, creativitate în abordare. Faceți mai multe exerciții de comunicare. Gândiţi-vă la ce calităţi vă recomandă pentru acel job”, explică trainerul.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed