Autorităţile locale din Timiş şi Caraş-Severin au semnat documentaţiile necesare reabilitării liniei de cale ferată între Timişoara şi Reşiţa, în vederea introducerii unui tren de mare viteză

0

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica, a anunţat, pe pagina sa de Facebook, miercuri, că a semnat contractul pentru documentaţia necesară reabilitării liniei de cale ferată între Reşiţa şi Timişoara. 

”Pentru a atrage câţi mai mulţi turişti, pregătim unirea Banatului de munte cu Banatul de şes prin intermediul unui tren rapid pe hidrogen. Am semnat astăzi, alături de cei trei parteneri de proiect, contractul pentru documentaţiile necesare reabilitării caii ferate Reşiţa Nord – Timişoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – frontieră. În această faza, vorbim de studiile de prefezabilitate şi fezabilitate, de documentaţia necesară achiziţiei proiectului tehnic şi a execuţiei, cât şi de documentaţia pentru accesarea de fonduri nerambursabile. Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. Licitaţia a fost adjudecată pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperită de către toţi cei patru parteneri, noi de la CJ Timiş, Consiliul Judeţean Caraş – Severin şi primăriile Timişoara şi Reşiţa”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica. 

Banii vor fi ulterior recuperaţi fie prin PNRR, fie din alte surse externe de finanţare. 

”Intenţionăm să recuperăm banii prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţa (PNRR) dar suntem deschişi şi la alte surse de finanţare.  Ne dorim că pentru traseul de cale ferată modernizat să achiziţionăm trenuri cu hidrogen, de timp train – tram, deoarece legătură dintre Timiş şi Caraş trebuie să fie una rapidă, prietenoasă cu mediul şi potrivită timpurilor în care trăim. Pentru România, va fi prima investiţie de acest gen, un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal, cred că această soluţie de mobilitate curată va dovedi că tranziţia energetică către zero emisii directe este posibilă şi foarte aproape”, mai spune Alin Nica. 

Primăria Timişoara va contribui cu un milion de euro pentru acest proiect. 

 

În luna februarie 2021, consilierii locali din Timişoara au aprobat „acordul de asociere încheiat în vederea achiziţionării în comun a serviciilor de realizare a Studiului de Prefezabilitate (după caz) şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie «Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reşiţa Nord – Timişoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – frontieră» între Municipiul Reşiţa, Municipiul Timişoara, Judeţul Caraş-Severin şi Judeţul Timiş”. Odată cu acest acord a fost aprobată şi „finanţarea din bugetul local a contribuţiei financiare estimate a Municipiului Timişoara, conform acordului, respectiv 1.000.000 Euro, pentru achiziţionarea serviciilor de realizare a Studiului de Fezabilitate şi a Studiului de Prefezabilitate”. 

Întreaga documentaţie trebuie să fie finalizată în 18 luni. 

Documentul a fost semnat la Reşiţa de Alin Nica – preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Romeo Dunca – preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Ioan Popa –  primarul municipiului Reşiţa şi Dominic Fritz –  primarul municipiului Timişoara. 

Parteneriatul are în vedere şi infrastructura rutieră. Se doreşte astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaş – Topolovatul Mare – Autostrada A1. Este avută în vedere şi extinderea la patru benzi de circulaţie a drumului Mosnita Nouă – Buziaş (DJ 592), cât şi modernizarea drumului interjudetean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limita de judeţ CS – DN 68 (Voislova).