”Utilizatori din România primesc în ultimele zile e-mail-uri în care sunt avertizaţi despre anumitre facturi Orange neplătite, indiferent dacă sunt sau nu clienţi ai companiei. În acest mesaj li se cere să acceseze un link care redirecţionează către site-uri cu conţinut fraudulos, site-uri clonă care folosesc identitatea vizuală a range, tocmai pentru a duce în eroare potenţiala victimă, care poate crede că se află pe un canal oficial de comunicare”, anunţă, miercuri, DNSC.
Specialiştii afirmă că tentativele de fraudă din online pot fi detectabile destul de rapid, dacă se fac câteva verificări esenţiale:
Dacă nu sunteţi clientul serviciului menţionat în mail, nu puteşi avea facturi restante
Este evident că nu ne aflăm pe un canal de comunicare oficial pentru respectiva companie, din moment ce site-ul pe care potenţiala victimă este redirecţionată are un nume de domeniu fără legătură cu Orange
Atacatorii introduc şi componenta psihologică, demnă să atragă potenţiala victimă să acceseze cât mai repede link-ul şi includ în mesaj ameninţarea cu suspendarea serviciilor, dacă problema nu este remediată urgent
Verificaţi mereu sursa reală a mesajului primit
Evitaţi accesarea de link-uri din astfel de surse necunoscute sau dubioase şi verificaţi-le cu o soluţie de securitate, înainte de a face clic
Nu furnizaţi date personale, de autentificare sau de card, la cerere, în urma accesării unor astfel de link-uri.