Bicicleta, factor cheie într-un viitor mai sustenabil și mai prietenos cu mediul

3 iunie marchează Ziua Mondială a Bicicletei, o invenție veche de aproape 200 de ani, care a adăugat o valoare inestimabilă lumii.

 

În fața pandemiei actuale COVID-19, bicicleta prezintă o oportunitate fără precedent, deoarece permite o mobilitate mai mare și mai igienică, contribuie la redresarea durabilă a economiei și susține transformarea transportului urban către „decarbonizare”.

Este necesar să salvăm în continuare străzile și spațiul public, în timp ce avansăm în soluționarea crizei climatice printr-o tranziție dreaptă.

 

Înainte și în timpul pandemiei COVID-19

 

Orașele nu sunt caracterizate de o distribuție eficientă sau echitabilă a spațiului public. Străzile sunt aglomerate și mașinile continuă să fie mijlocul preferat de transport. Chiar dacă unele orașe au încercat să recupereze spațiu pentru pietoni și bicicliști, rămân multe de făcut.

 

Măsurile de reducere a avansului noului coronavirus au determinat închiderea unităților și anularea evenimentelor sociale. Odată cu distanțarea fizică, utilizarea transportului public a scăzut la niveluri extrem de scăzute, unii furnizori de micromobilitate (mijloace de transport electric mici, ușoare și cu viteză mică utilizate pentru distanțe scurte) și-au întrerupt operațiunile și numărul de călătorii a scăzut.

 

Biciclete oferte eMag

Vă spunem câțiva factori determinanți pentru a profita de contextul actual, a promova bicicleta ca agent al schimbării și a aborda unele dintre cele mai urgente provocări din acest deceniu.

 

Accelerarea construcției infrastructurii pietonale și cicliste

 

În contextul actual, trotuarele pietonale sunt insuficiente pentru a menține distanța fizică minimă de doi metri, în timp ce există mult spațiu pe străzi din cauza scăderii traficului vehiculelor. Soluții precum introducerea unor piste de biciclete emergente, extinderea căilor pietonale sau a străzilor cu trafic restricționat, care au fost deja testate în unele orașe precum Oradea, Cluj-Napoca sau Timișoara, apar ca unele dintre măsurile posibile pe care mai multe orașe le pot implementa rapid și cu beneficii.

 

Încurajați utilizarea bicicletelor în timpul și după pandemie

 

În timp ce cererea generală de transport a scăzut față de perioada ante-pandemie, lucrătorii din sectoarele esențiale au continuat să călătorească, mulți dintre ei începând să folosească bicicleta. În Statele Unite, Anglia și Germania, magazinele de biciclete au raportat o creștere a vânzărilor cu până la 700%, comparativ cu anul precedent.

 

La Paris, sistemul public de biciclete a susținut că s-au făcut peste 400.000 de călătorii în a doua săptămână a lunii mai, aproape 120.000 dintre ele într-o singură zi. În Londra, excursiile cu bicicleta electrică s-au dublat în mai puțin de trei săptămâni. Pe cealaltă parte a lumii, excursiile cu bicicleta în New York au crescut cu aproape 70% față de 2019.

 

Biciclete – eMag oferte

 

Fără îndoială, în timpul crizei a existat o creștere a utilizării bicicletelor ca alternativă de transport mai igienică și ca răspuns la cererea de furnizare a bunurilor de bază la domiciliu. Cu toate acestea, pentru ca utilizarea sa să fie promovată în continuare, este necesară o siguranță rutieră mai mare, deoarece, deși în majoritatea orașelor numărul de călătorii cu mașina a scăzut, viteza și consecințele incidentelor de trafic au crescut, de asemenea.

 

Micromobilitatea și explozia e-bike

 

Obiectivele companiilor de micromobilitate, cum ar fi bicicletele de închiriat și scuterele electrice, precum și regulatoarele lor trebuie aliniate. În acest sector există o supra-reglementare care nu încurajează inovația și concurența, iar colectarea autorizațiilor de funcționare crește costul final pentru utilizator.

 

De asemenea, bicicletele electrice au un potențial enorm în zonele în care sistemele de transport public sunt slabe și în care veniturile locuitorilor nu sunt suficiente pentru a cumpăra o mașină. Încurajarea utilizării bicicletei electrice poate fi decisivă pentru a reactiva economia, deoarece recuperarea transportului public va avea loc treptat.

 

BID, World Resources Institute (WRI) și Global Environment Facility (GEF) au conceput Ghidul pentru structurarea sistemelor de bike-sharing. Acest instrument urmărește să ghideze factorii de decizie în definirea elementelor unei investiții optime în aceste sisteme, identificarea surselor de resurse pentru finanțarea investiției menționate, distribuția riscurilor și responsabilităților diferiților actori implicați și capitalul investițional de mobilizare.

 

E timpul să urci pe bicicletă

 

Există posibilitatea de a crea un cerc virtuos de promovare și investiții în infrastructură și mobilitate ecologice, folosind bicicleta ca motor al acestei schimbări.

Este momentul pentru care cetățenii cer și guvernele să demonstreze voința politică de a acorda prioritate sănătății, calității aerului și armoniei în viața urbană; să ia decizia oportună de a face față pandemiei prin promovarea utilizării bicicletelor și transformarea permanentă a mobilității în beneficiul societății.

 

Fie că folosești sisteme de bike-sharing sau investești într-o bicicletă proprietate proprie, mersul pe bicicletă este avantajos dintr-o mulțime de motive, nu doar pentru orașe mai curate, mai puțin poluate și mai puțin aglomerate. Beneficiile pentru sănătatea ta snt și ele nenumărate, iar economia de timp și de resurse ar trebui să fie un alt factor important.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed