Ce canal de marketing online este potrivit pentru afacerea ta, in functie de specificul business-ului?

Fie ca vorbim de zona de e-commerce sau servicii, astfel de tehnici si canale de marketing online reprezinta chiar un must in domeniul afacerilor pe Internet. Desigur, in functie de anvergura business-ului tau (local, national, international / mic, mediu sau mare), dar mai cu seama si de specificul acestuia (magazin online / pagina de prezentare / sector de activitate), poti alege intre ele sau le poti combina.

Iar daca despre tehnici precum PPC sau SEO nu am auzit cu totii sau nu avem inca notiuni prea clare, in ceea ce priveste Social Media cu siguranta niciun internaut nu este strain de acest „fenomen”. Asadar, in cele ce urmeaza vom trece in revista principalele retele de socializare pe care, raportandu-te la tipul afacerii pe care o detii, le poti utiliza in scopuri de marketing online.

Facebook

Populara platforma continua sa fie cea mai accesata retea de socializare in randul romanilor. Astfel, daca business-ul tau se desfasoara la nivel national sau local, indiferent de domeniu, este important sa fii activ pe Facebook pentru a ajunge la publicul tinta si a castiga vizibilitate in mediul digital.

Instagram

Daca publicul tau tinta se situeaza intre 18 si 28 de ani, trebuie sa iei in serios o strategie de marketing online pe Instagram. Spre deosebire de Facebook, insa, aici va trebui sa pui mai mult accent pe aspectul vizual al content-ului si imaginea brandului. Imaginile de inalta calitate si editarea profesionala a continutului multimedia sunt detalii care vor face diferenta intre tine si competitori.

TikTok

Fara dubii, TikTok a fost revelatia anului 2020 in materie de platforme social media, cu milioane de utilizatori activi. Totusi, majoritatea userilor au varsta sub 30 de ani, ceea ce inseamna ca vei avea acces la o generatie atipica – „noua generatie”. Astfel, daca oferta ta de produse ori servicii targeteaza tinerii sau internautii „nonconformisti”, nu uita ca pe TikTok trebuie sa fii super original, spontan, creativ si sa realizezi videoclipuri scurte si la obiect!

Twitter

Twitter este una dintre putinele platforme utilizate preponderent pentru a raspandi update-uri si nu pentru a produce continut. Astfel, o campanie de marketing online desfasurata prin intermediul Twitter se poate dovedi eficienta daca afacerea ta are caracter „dinamic” si se incadreaza in una dintre urmatoarele categorii: sursa de stiri si informatii, agentie de marketing/advertising, organizatie sportiva, organizatie SaaS etc.

Pinterest

Daca afacerea ta poate fi inclusa in urmatoarele domenii, este recomandat sa incepi o campanie de promovare si pe Pinterest: e-commerce; fashion & style; bijuterii si accesorii; decor interior; alte categorii cu specific feminin.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed