Ce şanse au românii să vadă o scădere a preţului benzinei

El consideră că, dacă Guvernul va decide creşterea impozitelor aplicate companiilor petroliere, acestea vor creşte preţul la pompă sau vor părăsi România. Potrivit consultantului, preţul combustibililor în România este similar cu cel din vestul Europei, iar românii ar trebui să lupte pentru creşterea veniturilor, nu pentru scăderea preţului la combustibili.

 

“Companiile petroliere ar trebui lăsate în pace. Nu ar trebui să impozităm profiturile acestor companii. Vă garantez că o parte din aceste companii vor pleca din România. Sau aceste companii vor trece preţul la pompă. Plătim la pompă preţul neperformanţei economiei din ultimii 20 de ani. (…) România trebuie să lupte pentru creşterea veniturilor populaţiei. Solutia nu este la Guvern, nici la Consiliul Concurenţei”, a spus Blănculescu la The Money Channel.

 

El a explicat că, din preţul benzinei, 50% treprezintă accize şi TVA şi că ponderea de 30% cu care s-a mărit preţul la combustibil, în mare parte, s-au dus la bugetul de stat.

 

“Modul de stabilire al accizei porneşte de la valoarea cursului de schimb din prima zi a lunii octombrie din anul respectiv, pe anul viitor. În perioada 2008 – 2010 avem o creştere de 70% pe euro. 50% reprezintă taxe către stat. Aceste taxe au fost calculate în euro, avem, deja o creştere de 27% care se transferă la preţul la pompă”, a adăugat Blănculescu.

 

Guvernul poate sa blocheze preţul la companiile petroliere pentru şase luni, însă nu ar trebui să o facă, este de părere şi Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliul Concurenţei. El consideră că doar o scădere a taxelor ar putea determina o reducere a preţurilor la benzină.

 

“Premierul a cerut o informare, Guvernul are posibilitatea să blocheze aceste preţuri şi am spus că recomandarea noastră este negativă, nu a fost niciodată folosită de cand există legea concurenţei. Este dreptul Guvernului de a activa acel articol dar recomandarea noastră este să nu o facă”, a spus Chiriţoiu la The Money Channel.

 

El a explicat că, în România, nu poate fi vorba de un abuz de poziţie dominantă pe piaţa combustibililor.

 

“Nu considerăm că este o poziţie dominantă în piaţa românească, nu avem pe nimeni cu 40% cotă de piaţă”, a adăugat Chiriţoiu.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed