Cum sunt alese vedetele care devin ambasadoare de brand

Celebrity Rating for Effective Measurement of Endorsement aduce cu sine câteva premiere în România, între care şi faptul că oferă o normă la care se pot raportă pe viitor vedetele evaluate. Desigur, s-au mai realizat studii despre vedete până acum, însă niciunul care să ofere o imagine complexă a acestora. Pentru CRÈME am utilizat tool-uri precum harta celebrităţii, care poziţionează starurile în funcţie de cât de aspiraţional sunt percepute şi profilurile de imagine, care identifică atributele care reprezintă cel mai bine fiecare celebritate în parte. Practic, studiul răspunde unei game largi de situaţii cu care se întâlnesc clienţii în selectarea celei mai potrivite persoane pentru endorsement-ul de brand”, a declarat Daniel Enescu, partener Daedalus Millward Brown.

“Aşa cum am obişnuit comunitatea de marketing din România, ne asumăm rolul de a o sprijini oferindu-i atât conţinut premium, cât şi servicii auxiliare, precum cele de cercetare, iată deci motivul pentru care lansăm al doilea raport marca SMARK Research. CRÈME nu urmează modelul standard de raport întrucât oamenii de marketing pot accesa datele în mod personalizat, în funcţie de cerinţele lor. Practic, aceştia au la dispoziţie două metode pentru a obţine informaţii relevante pentru brandurile lor: fie vin către noi cu atributele de brand şi primesc date despre cele mai potrivite vedete cu care se pot asocia, fie au deja în minte câteva nume şi pot verifica potrivirea dintre brandurile lor şi vedetele în cauză”, a spus Marius Cristea, managing director Blue Idea Promotions (SMARK & IQads) şi new business manager F5.

Celebrity Rating for Effective Measurement of Endorsement (CRÈME) asistă companiile care doresc să aleagă o celebritate locală pentru a le reprezenta brandurile în faţa publicului larg, în baza unor similitudini de atribute sau imagine, fiind un ghid util pentru specialiştii în comunicare şi marketing.

Raportul prezintă în detaliu modul în care sunt percepute 125 de vedete din România şi oferă, în plus, profiluri de imagine pornind de la atributele pozitive şi negative cu care sunt caracterizate vedetele şi scorurile de compatibilitate cu anumite publicuri ţintă, categorii de servicii sau produse.

CRÈME a fost realizat pe un eşantion de 2500 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia urbană cu vârsta între 16 şi 55 de ani.

Cei care doresc sa afle mai multe informaţii despre CRÈME sau să comande raportul au la dispozitie site-ul Research.SMARK.ro/CREME.

CRÈME este al doilea studiu realizat sub umbrela SMARK Research, serviciu asociat comunităţii de marketing SMARK, prin care sunt identificate dificultăţile de ultima oră cu care se confruntă piaţa de specialitate şi sunt oferite soluţii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate în colaborare cu cele mai importante firme de research din România. 

Primul raport de cercetare din cadrul acestui serviciu a fost Femeia ca target, lansat în 2009 alături de Brennan Research & Consultants şi dedicat specialiştilor în marketing care gestionează produse şi mărci adresate femeilor.

SMARK este o sursă de knowledge, un instrument de perfecţionare şi networking pentru cei care lucrează în marcomm, oferind content editorial premium, accesibil exclusiv pe bază de membership.

SMARK, parte din F5, compania de new media a grupului Realitatea-Caţavencu, îşi propune să devină un etalon de „smart marketing” prin crearea unei platforme complexe de informare şi consultanţă în domeniu.

Daedalus Millward Brown este una dintre cele mai importante companii de research de marketing şi research organizaţional din România. Combinând experienţa bogată pe piaţa locală cu knowledge-ul din reţeaua internaţională Millward Brown (cea mai mare reţea de specialişti în evaluare de brand şi comunicare) la care este afiliată, Daedalus Millward Brown este o companie orientată spre oferirea de valoare adăugată şi informaţii de business acţionabile.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed