Amazon intenţionează să ofere o versiune modernizată cu AI a serviciului de asistenţă vocală Alexa şi un abonament lunar

Gigantul tehnologic şi de retail din Seattle va lansa o versiune mai conversaţională a Alexa mai târziu în acest an, poziţionând serviciul pentru a concura mai bine cu noii chatboţi generativi alimentaţi de inteligenţă artificială de la companii precum Google şi OpenAI, potrivit unor două surse familiare cu problema, care au cerut să nu fie numite pentru că discuţiile au fost private.

Abonamentul Amazon pentru Alexa nu va fi inclus în oferta Prime de 139 USD pe an, iar Amazon nu a stabilit încă preţul, a spus o sursă.

Amazon a refuzat să comenteze planurile sale pentru Alexa.

În timp ce Amazon a uimit consumatorii cu sarcinile vocale ale Alexa în 2014, capacităţile sale ar putea părea de modă veche pe fondul recentelor progrese ale inteligenţei artificiale.

Săptămâna trecută, OpenAI a anunţat GPT-4o, cu capacitatea de conversaţii bidirecţionale care pot merge mult mai profund decât Alexa. De exemplu, GPT-4o poate traduce conversaţiile în diferite limbi în timp real.

Google a lansat o funcţie de voce similară, generată de AI, pentru Gemeni.

Business Insider a relatat pentru prima dată despre planurile Amazon de a moderniza Alexa şi de a lansa un nou plan de abonament cu plată în 2024.

Fostul vicepreşedinte senior pentru dispozitive şi servicii al Amazon, David Limp, a declarat pentru The Verge, în septembrie, că aceasta ia în considerare taxarea pentru o versiune mai puternică a Alexa.

Unii au interpretat anunţurile de săptămâna trecută ca o ameninţare pentru Alexa şi Siri, funcţia de asistent vocal a Apple pentru iPhone-uri.

Profesorul de la NYU Scott Galloway a numit actualizările ”ucigaşii Alexa şi Siri”, într-un podcast recent.

Mulţi oameni folosesc Alexa şi Siri pentru sarcini de bază, cum ar fi setarea temporizatoarelor sau alarmelor şi anunţarea vremii. Dezvoltarea de noi chatboturi AI în ultimele luni a crescut presiunea la nivel intern asupra unei divizii care a fost văzută cândva ca o preferată a fondatorului Amazon Jeff Bezos, potrivit surselor, dar a fost supusă unor imperative stricte de profit de la plecarea sa.

Trei foşti angajaţi au indicat obsesia timpurie a lui Bezos pentru Alexa, descriind-o drept proiectul său pasional. Atenţia din partea Bezos a dus la mai mulţi dolari şi mai puţină presiune pentru a face imediat o rentabilitate a acelor fonduri. Acest lucru s-a schimbat când Andy Jassy a preluat funcţia de CEO în 2021, potrivit unor trei surse.

Jassy a fost acuzată de corectarea afacerii Amazon în timpul pandemiei, iar Alexa a devenit mai puţin o prioritate pe plan intern, au spus ei.

Potrivit unei persoane, Jassy a fost dezamăgit în mod privat de ceea ce este capabil Alexa din zilele noastre.

De exemplu, Jassy, un pasionat de sport, i-a cerut asistentului vocal scorul live al unui joc recent, potrivit unei persoane din sală, şi a fost deschis frustrat că Alexa nu ştia un răspuns atât de uşor de găsit online.

Când a fost contactată pentru comentarii, Amazon a indicat scrisoarea anuală a acţionarilor companiei, publicată luna trecută. În ea, Jassy a menţionat că Amazon construieşte un număr substanţial de aplicaţii GenAI în fiecare afacere de consum Amazon”, adăugând că aceasta include ”un Alexa şi mai inteligent şi mai capabil”.

Echipa are acum sarcina să transforme Alexa într-un dispozitiv relevant, care rezistă în mijlocul noii competiţii AI şi unul care justifică resursele şi numărul de angajaţi pe care Amazon i le-a dedicat.

A suferit o reorganizare masivă, o mare parte din echipă trecând la echipa de inteligenţă generală artificială sau AGI, potrivit celor trei surse. Alţii au indicat că Alexa are o echipă de mii de angajaţi.

Începând cu 2023, Amazon a spus că a vândut peste 500 de milioane de dispozitive compatibile Alexa, oferind companiei un punct de sprijin în rândul consumatorilor.

Alexa, a venit prea devreme?

Apple, Amazon şi Google au fost primii pe piaţă cu asistenţii lor vocali, care au folosit AI. Dar valul actual de AI generativă avansată permite interacţiuni mult mai creative, care sună uman.

Apple ar urma să dezvăluie un Siri mai conversaţional la conferinţa anuală a dezvoltatorilor din iunie, potrivit The New York Times.

Cei care au lucrat în echipa Alexa o descriu ca pe o idee grozavă care poate să fi fost prea devreme şi că va fi greu să facă senzaţie. Există, de asemenea, provocarea de a găsi ingineri talentaţi pentru AI, întrucât OpenAI, Microsoft şi Google recrutează din acelaşi grup de academicieni şi talente tehnologice. În plus, sarcinile de lucru AI generative sunt costisitoare din cauza hardware-ului şi puterii de calcul necesare.

O sursă a estimat costul utilizării AI generative în Alexa la 2 cenţi per interogare şi a spus că un preţ de 20 USD a fost menţionat la nivel intern. Un altul a sugerat că ar trebui să fie într-o sumă de dolari de o singură cifră, ceea ce ar subcota alte oferte de abonament.

ChatGPT al OpenAI taxează 20 USD pe lună pentru modelele sale avansate. Totuşi, ei indică baza de utilizatori instalată pentru Alexa, cu dispozitive existente în sute de milioane de case, ca o oportunitate.

Cei care au lucrat la Alexa spun că faptul că este deja în camerele de zi şi bucătăriile oamenilor face ca miza să fie mai mare şi greşelile mai costisitoare dacă Alexa nu înţelege o comandă sau oferă informaţii nesigure.

Amazon s-a luptat cu percepţia că este în urmă în inteligenţa artificială. Deşi oferă mai multe modele AI pe Amazon Web Services, nu are un model de limbaj mare pentru a anula OpenAI, Google sau Meta.

Amazon a cheltuit 2,75 miliarde de dolari sprijinind startupul AI Anthropic, cea mai mare investiţie de risc din istoria de trei decenii a companiei.

Google are, de asemenea, o investiţie şi un parteneriat antropic. Amazon va folosi propriul său model de limbaj mare, Titan, în upgrade-ul Alexa, potrivit unei surse.

Bezos se numără printre cei care şi-au exprimat îngrijorarea că Amazon este în urmă în AI, potrivit unor două surse.

Bezos este încă ”foarte implicat” în eforturile Amazon de AI, a relatat CNBC săptămâna trecută, şi le-a trimis directorilor Amazon e-mailuri, întrebându-se de ce anumite startupuri de AI aleg alţi furnizori de cloud în locul AWS.


 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed