Deloitte: Companiile din Europa Centrală încă resimt efectele crizei globale

Raportul Deloitte Industry Insights aduce în lumină faptul că firmele din Europa Centrală se confruntă cu aceleaşi probleme generate de criză. 30 de directori executivi care conduc unele dintre cele mai mari companii active din Europa Centrală şi-au exprimat punctul de vedere cu privire la şapte industrii cheie: industria bancară, de asigurări, construcţii, retail, energie, prelucrătoare şi de telecomunicaţii.

Cu ce provocări se va confrunta deci, mediul de afaceri central-european în următoarele 12 luni? De exemplu, cu regimul reglementărilor post-criză, după cum arată raportul Delloite. Apoi, cu faptul că oamenii de afaceri nici măcar nu cred că s-a ajuns la concluzia acestei crize, chiar dacă percep deja primele semne de redresare. În privinţa perspectivelor din industria energetică din regiune, Raportul Deloitte Industry Insights subliniază că, acum, conceptul cheie este cel al diversificării resurselor.

 Pe de altă parte, în opinia directorilor executivi intervievaţi de Deloitte, băncile central-europene nu au fost afectate atât de mult de criză, însă lipsa cererii a atras o intensificare substanţială a competiţiei. Pe de altă parte, potrivit raportului, în ultimii doi ani, sectorul asigurărilor a demonstrat rezistenţă la criză, dar, acum, există temeri că lucrurile se pot înrăutăţi. Companiile de asigurări din regiune se confruntă cu o înmulţire a cazurilor de fraudă şi cu prime în scădere. În sectorul construcţiilor, raportul arată că un rol important îl au acum contractele încheiate cu sectorul public.

 Cât despre operatorii de retail şi cei din industria bunurilor de consum, managerii prevăd că se vor mai amâna o vreme cumpărăturile care nu sunt de bază, iar consumatorii vor merge pe produsele la preţ scăzut sau la reduceri. În ceea ce priveşte piaţa telecom din regiune, raportul subliniază că aceasta a ajuns la saturaţie pe segmentul telefoniei mobile şi fixe, obligând companiile de telecomunicaţii să se orienteze spre noile tehnologii.

Deloitte furnizează servicii clienţilor din sectorul public şi privat în mai multe domenii profesionale, audit, taxe, consultanţă, consultanţă financiară, deservind numeroase industrii. Reţeaua sa globală de firme membre activează în 140 de ţări.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed