Directorul Aeroportului Timişoara: Toate companiile beneficiază de aceleaşi condiţii

Sămărtinean a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, că toate preţurile practicate pe Aeroportul din Timişoara sunt trecute într-un sistem public de informare accesibil tuturor companiilor aeriene care operează pe acest aeroport şi că nu există „condiţii speciale” pentru o companie sau alta.

 

„Toate preţurile de pe aeroport sunt trecute într-un sistem public de informare pentru toate companiile. Toate condiţiile noastre comerciale sunt trecute acolo şi sunt valabile pentru toate companiile Toţi operatorii au aceleaşi condiţii, nu sunt unii care au condiţii mai speciale decât alţii”, a afirmat Sămărtinean.

 

El a adăugat că nu a primit încă o notă oficială privind investigaţia declanşată de Comisia Europeană.

 

Comisia Europeană a deschis două investigaţii aprofundate cu privire la o schemă de sprijin pentru investiţii în aeroporturile regionale din România şi pentru a stabili dacă reducerile acordate de către aeroportul din Timişoara unor companii aeriene denaturează concurenţa.

 

„Comisia îşi exprimă îngrijorarea, în mod special, cu privire la faptul că acordurile încheiate între aeroportul din Timişoara şi Wizz Air ar putea conferi acestei companii aeriene un avantaj economic inechitabil faţă de concurenţii săi”, se arăta într-un comunicat al CE.

 

Vicepreşedintele Comisiei care răspunde de politica în materie de concurenţă, Joaquín Almunia, a declarat că normele permit subvenţii destinate compensării serviciilor de interes economic general şi, în anumite condiţii, îmbunătăţirii infrastructurii de acces sau sprijinirii creării de rute noi pe aeroporturile regionale.

 

„Acestea nu permit acordarea de subvenţii destinate să acopere, pe o bază continuă, pierderile din exploatare”, a precizat el.

 

Investigaţia iniţială indică faptul că aeroporturile regionale din România înregistrează pierderi, în general, şi că pierderile lor din exploatare sunt acoperite anual de către stat.

 

Normele UE permit acordarea de ajutoare pentru înființarea de rute noi pe aeroporturile regionale sau pentru finanţarea unor servicii de interes economic general. Acestea nu permit acoperirea, pe o bază continuă, a pierderilor din exploatare.

 

În ceea ce priveşte aeroportul din Timişoara, Comisia trebuie, de asemenea, să verifice dacă subvenţiile anuale acordate aeroportului servesc doar la reducerea cheltuielilor curente ale operatorului aeroportuar. „În absenţa unui obiectiv de interes economic general, acest fapt ar fi incompatibil cu normele UE, întrucât ar oferi beneficiarului un avantaj inechitabil faţă de concurenţii săi, care trebuie să funcţioneze fără ajutor”, se mai arată în comunicat.

 

De asemenea, Comisia va investiga în continuare relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi Wizz Air, şi anume un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane de euro, precum şi reduceri suplimentare de 72 % până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.

 

Comisia îşi exprima îngrijorarea cu privire la faptul că un astfel de tratament preferenţial ar putea avea drept efect scoaterea forţată de pe piaţă a unicului concurent, pe unele rute, al companiei Wizz Air.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed