Google a cheltuit cinci milioane de dolari pentru publicitatea de la Super Bowl. Se simte presiunea Bing? (VIDEO)

Cele cinci milioane plătite de Google pentru a rula spotul de un minut, reprezintă cea mai mare investiţie a companiei în publicitatea mainstream. Compania şi-a căpătat notorietatea aproape exclusiv prin intermediul expunerii online şi a comunicării între utilizatori.

Mişcarea Google este atât de surprinzătoare, încât Eric Schmidt, CEO-ul companiei, a postat următorul mesaj pe Twitter: “Cineva a spus că Iadul a îngheţat cu adevărat”.

Spotul “Parisian Love” prezintă multe din facilităţile motorului de căutare, de la Google Translate, la Google Maps, sub forma unei poveşti de dragoste. Acesta a fost transmis pe frecvenţa CBS în cel de-al treilea sfert al partidei şi a durat un minut.

Clipul a fost creat iniţial pentru online, şi este postat pe Youtube din noiembrie 2009.

Super Bowl
, unul dintre cele mai urmărite evenimente sportive ale lumii, oferă advertiserilor şansa de a ajuge printr-un singur spot la un număr uriaş de privitori şi este o sursă majoră de venituri pentru NFL. Anul acesta au fost scoase la vânzare 62 de spaţii publicitare cu durata de 30 de secunde, pentru sume cuprinse între 2,5 şi 2,8 milioane de dolari.

Specialiştii spun că decizia de a investi milioane de dolari într-o reclamă foarte vizibilă arată cât de mult este influenţată Google de către competiţie – în special de către Bing, motorul de căutare al Microsoft.

“Asta confirmă că Google simte presiunea din partea Bing. Compania nu a mai făcut niciodată publicitate într-o asemenea manieră pentru motorul său de căutare”, spune Danny Sullivan, editor la SearchEngineLand, site ce se ocupă cu studiul pieţei de căutare online.

Deşi nu este prima oară când Google investeşte în publicitatea mainstream – un exemplu este campania pentru browser-ul de internet Chrome – compania a stat departe de marketing-ul extern pentru motorul său de căutare.

Atât de mare a fost antipatia Google pentru promovarea prin mass-media tradiţionale, încât executivii companiei au lansat acuzaţii la adresa rivalilor care se folosesc de aceste canale de comunicare.

Eric Schmidt spunea anul trecut, într-un interviu pentru Fox Business News, că Microsoft încearcă să-şi cumpere locul fruntaş în piaţa motoarelor de căutare.

“Nu o cumperi (poziţia de lider, nr.) cu reclame. O câştigi, client cu client, căutare cu căutare, răpuns cu răspuns”, spunea Schmidt.

Spotul Google de la Super Bowl a fost un hit, conform experţilor în publicitate. Tim Calkins, profesor de marketing la Kellog School of Management, Northwestern Univeristy Illinois, a spus că reclama Google a avut cel mai mult succes în acest an, potrivit sondajelor sale.

“Spotul Google a fost unul emoţional, dar şi-a păstrat funcţia”, a spus Calkins.

Pete Blackshaw, chief marketing officer la Nielsen BuzzMetric, spune pentru CNN Money că reclama Google a fost a doua cea mai discutată în mediul online, dintre cele prezentate la Super Bowl.

Urmăreşte clipul „Parisian Love„:

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed