Guvernul german susţine că uzina Opel din Anvers nu este viabilă

Citându-i pe responsabilii pe care guvernul german îi va trimite în faţa Comisiei Europene pentru a justifica importantele ajutoare publice pe care intenţionează să le plătească pentru salvarea Opel, Spiegel mai precizează că guvernul german estimează că uzinele germane sunt mai productive decât cea din Anvers.

Opel, subsidiară a grupului american General Motors, urmează să fie preluată de furnizorul canadian de piese auto Magna, însă constructorul auto se vede obligat să desfiinţeze 11.000 de locuri de muncă din totalul de 45.730 din Europa, dintre care 4.000 în Germania, 2.300 la Anvers, 2.100 în Spania şi cel puţin 1.300 în Marea Britanie. Polonia va fi, de asemenea, afectată.

Belgia, Polonia şi Spania susţin că sunt dezavantajate în termeni de disponibilizări, în comparaţie cu Germania.

Comisia Europeană aşteaptă un răspuns rapid din partea Berlinului, care trebuie să explice de ce subvenţiile propuse nu constituie măsuri protecţioniste.

„Anvers, la ora actuală, este uzina cu cel mai mic randament în termeni tehnici”, estimează autorităţile de la Berlin, punând accent pe faptul că nivelul costului de producţie, de 2.818 dolari per autoturism în cadrul uzinei din Anvers, este cu 70 dolari mai mare decât nivelul costului în cadrul uzinei germane de la Bochum.

Închiderea uzinei din Bochum „ar avea efecte extrem de negative pentru întreaga companie”, susţin autorităţile germane, în timp ce închiderea uzinei de la Anvers ar avea efecte limitate asupra Opel.

Guvernul german estimează, de asemenea, că o parte a producţiei din Spania va fi transferată în Germania, pentru că nivelul costului de producţie este prea mare în Spania şi pentru că Germania, din punct de vedere geografic, este mai aproape de pieţele de export.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed