Hervis şi Decathlon împing Stone Creek, aflată în insolvenţă, spre produse business

sursa foto: www. ziare-pe-net.ro

 

Astfel, potrivit planului de reorganizare propus de Casa de Insolvenţă Transilvania şi administratorul special, pătrunderea pe piaţa românească a retailerilor Hervis şi Decathlon a făcut ca aria de comercializare a produselor din magazinele Stone Creek  să fie reconfigurată.

 

“Spre finalul anului 2009 şi începând cu anul 2010 activitatea de comerț a fost concentrată pe comercializarea de încălțăminte în proportie de 90%. A fost lărgită gama de produse oferite: dacă în trecut produsele erau axate pe gama sport, în prezent societatea s-a orientat pe gama casual, business, fashion şi sport fashion (din cauza apariţiei pe piață a marilor comercianți de produse sport gen Hervis, Decathlon, etc.)”, se arată în planul de reorganizare.

 

Pentru a face faţă concurenţei, designul, brandul şi prețurile au fost optimizate pentru fiecare segment în parte şi se urmăreşte ca prețurile practicate sa fie sub prețurile concurenței, pe produse similare. În plus, din 15 aprilie va fi funcţională platforma online a magazinelor – stonecreek.ro.

 

Casa de Insolvenţă Transilvania, administratorul judiciar al firmei care deţine magazinele Stone Creek, convoacă pentru data de 28 aprilie Adunarea Generală a Creditorilor pentru aprobarea planului de reorganizare.

 

 

Cel mai mare creditor este ING Bank, care a agreat continuarea amiabilă a contractelor, astfel că plata ccreanţelor va fi făcută în decursul celor 3 ani ai planului de reorganizare, în procent de 50% (în cuantum de 3.904.191,81 lei). Cealaltă jumătate din datoria către ING va fi plătită eşalonat după cei 3 ani de reorganizare, pentru o perioadă de maxim 3 ani după închiderea procedurii reorganizării, se mai arată în planul de reorganizare. Pentru restul creditorilor garantați înscrişi în tabelul definitiv de creanțe se propune achitarea eşalonată

 

Din august 2010 şi până în prezent au fost închise patru magazine nerentabile din cele 24 pe care compania le avea deschise în mai multe oraşe din ţară, iar pentru restul au fost renegociate chiriile. Închiderea magazinelor a dus la disponibilizarea a 50 de angajaţi.

 

De asemenea, în perioada de observaţie s-a reuşit renegocierea contractelor pentru chirii, costuri care s-au redus cu aproximativ 24% față de media lunilor anterioare deschiderii procedurii din 2010.

 

În plus, s-a reuşit atragerea furnizorului SC ALPINA SHOE PRODUCTION SRL în capitalul societăţii, cre va participa cu 650.000 de euro în primii 2 ani de implementare a planului de reorganizare la capitalul social al Mexxem.

 

Planul de reoganizare mai prevede ca numărul de magazine să fie de 19 (2011)- 22 (2014). În plus, magazinele voor fi monitorizate permanent şi vor fi întocmite rapoarte lunare de profitabilitate astfel încât să poată fi luate măsurile necesare de rentabilizare a acestora, acolo unde este cazul. În momentul de față sunt supuse analizei 5 magazine (Bacău, Râmnicu Vâlcea, Oradea, Satu Mare, Tomis Constanta), urmând ca în luna aprilie sa fie luată o decizie care din acestea vor fi menținute în continuare, se mai specifică în planul de reorganizare.

 

 

Cine sunt creditorii

 

Creanţe garantate

ING Bank N.V. – 7.808.383,63 lei

SC Polus Transilvania Companie de Investiții SA – 96.414,41

SC Everest Investiţii şi Consultanţă SRL – 29.034,87

 

Creanţe salariale – 149.895,36 lei

Creanţe bugetare – 1.365.317,00 lei

Creanţe chirografare – 29.845.556,26, din care 9.368.514,67 lei creanța ING BANK N.V.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed