Huawei afirmă că deficitul de cipuri la nivel global este provocat parţial de sancţiunile SUA împotriva sa

0
11
Huawei afirmă că deficitul de cipuri la nivel global este provocat parţial de sancţiunile SUA împotriva sa

Eric Xu, preşedintele prin rotaţie al Huawei, a spus că sancţiunile impuse în ultimii doi ani de partea americană ”afectează industria globală a semiconductorilor” pentru că ”au perturbat relaţia de încredere din industrie”.

”Sancţiunile Statelor Unite sunt motivul principal pentru care acumularea de stocuri de manică de către companii majore din jurul lumii”, a spus Xu la summitul  pentru analişti organizat de Huawei.

Acesta a adăugat: ”Unii dintre ei nu au făcut niciodată stocuri de orice fel, dar din cauza sancţiunilor deţin acum stocuri pentru trei sau şase luni”.

Şi Huawei a constituit stocuri de cipuri în încercarea de a se asigura că afacerile sale, axate pe echipamente pentru telecomunicaţii şi electronice de consum, pot continua în mod normal.

Unele companii din alte industrii, cum ar fi sectorul auto, au fost nevoite să oprească temporar activităţile ca urmare a deficitului de cipuri.

Directori de companii auto şi lideri din sectorul tehnologiei au participat luni la o întâlnire online cu preşedintele american Joe Biden.

Statele Unite au sancţionat Huawei pentru că ar crea porţi de acces în ecghipamentele sale pentru spionaj în favoarea Beijingului.

În 2019, Huawei a fost inclusă pe o listă neagră de companii, numită Lista de Entităţi, care interzice companiilor americane să exporte anumite tehnologii către grupul chinez.

Huawei neagă acuzaţiile americane.

Xu a spus că nu se aşteaptă ca administraţia Biden să schimbe regulile prea curând, iar compania investeşte în noi domenii, cum ar fi îngrijirea sănătăţii, agricultura şi automobilele electrice, pentru a atenua impactul sancţiunilor SUA.

Huawei a anunţat luni că intenţionează să investească 1 miliard de dolari în conducere autonomă şi cercetarea şi dezvoltarea vehiculelor electrice, dorind să concureze cu Tesla, Apple, Nio şi Xiaomi.

Xu a spus că tehnologia sa de conducere autonomă o depăşeşte deja pe cea a Tesla, permiţând conducerea fără intervenţşia şoferului pe o distanţă de peste 1.000 de kilometri. Vehiculele Tesla pot face acest lucru pe o distanţă de peste 800 de kilometri, iar şoferii trebuie să ţină mâinile pe volan.

Huawei se va asocia iniţial cu trei producători auto pentru automobile autonome, BAIC Group, Chongqing Changan Automobile şi Guangzhou Automobile Group.

Logo-ul Huawei va fi plasat probabil pe maşini, la fel ca logo-ul Intel pe unele computere.