Investiţiile au adus clinicilor Hiperdia afaceri în creştere cu 30%

“Creşterea de 30% este numai din retail, mergem normal, în condiţiile anormale de acum. Avem contracte cu Casa Naţională de Asigurări, dar nu au obiect din cauza finanţării reduse”, a declarat pentru Business Standard Tiberiu Roth, director general Hiperdia. Acesta a menţionat că sumele decontate de Casă sunt simbolice. “Am primit bani pentru circa un serviciu pe lună, e inimaginabil, noi suntem la mijloc, între Casă şi contribuabil, şi am încercat să estompăm această situaţie. Realitatea, pe care noi o receptăm, este că populaţia va refuza să plătească contribuţiile pentru sănătate”, a explicat Roth.

Ponderea retailului (n.red. – plata per serviciu medical direct de către clienţi) a crescut în businessul reţelei de clinici de imagistică, avantajul major fiind încasarea rapidă a banilor. Însă satisfacţia consumatorului de servicii medicale s-a redus şi scade în continuare, în condiţiile în care plătesc şi contribuţiile sociale, dar şi serviciile la privat. “În anii precedenţi ponderea serviciilor decontate de Casa Naţională de Asigurări reprezenta 30-35% din volumul nostru de servicii, în afară de cele furnizate indirect, prin intermediul spitalelor”, a punctat Roth, menţionând că acum acest segment s-a redus dramatic.

Anterior, Hiperdia anunţa pentru 2009 o cifră de afaceri estimată la 52 milioane de lei (13 milioane de euro), după 24 milioane de lei (6,6 milioane de euro) în 2008. Compania a achiziţionat anul trecut clinicile Pro-life din Capitală, investiţiile operatorului în reţea atingând în ultimii ani şapte milioane de euro. Piaţa locală de sănătate privată se cifrează la peste 400 milioane de euro, principalii operatori fiind MedLife, Medicover, CMU, Medsana.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed