Kinofest IV: 5 zile de scurtmetraje digitale de top, concerte si demo-uri hi-tech

0

Cea mai extinsă ediţie de până acum va include competiţii de scurtmetraje digitale de ficţiune, animaţie şi micro‐filme, concerte Toulouse Lautrec şi Backstage Hero, proiecţii interactive şi demo-uri hi-tech. De miercuri până duminică, de la ora 17:00 şi până după miezul nopţii, spectatorii sunt aşteptaţi să trăiască în total peste 24 de ore pline de experienţe cinematografice din cele mai diferite, în cele 5 zile de festival.

Ziua care inaugurează festivalul este dedicată primei părţi a competiţiei de ficţiune, precum şi competiţiei paralele de scurtmetraj Avon Movie for Life. Deschiderea oficială a festivalului va avea loc la ora 19:30, cu un show special de muzică şi proiecţii interactive. Având ca design sonor muzica celor de la Freqax, un proiect care reuneşte mai multe stiluri muzicale, proiecţiile interactive oferite de Evolve Media vor da ocazia celor prezenţi la festival să controleze imaginile şi filmele proiectate. Acesta nu va fi singurul moment în care participanţii vor fi invitaţi să se joace cu tehnologia, întrucat la Kinofest va fi prezentă o masă interactivă multitouch, un produs lansat la nivel internaţional în urmă cu mai puţin de 4 săptămâni şi oferit de TomTouch, furnizor de proiecte speciale interactive.

Primele 40 de filme din competiţia de ficţiune, în două părţi, începând cu ora 18:00, şi vor fi evaluate de un juriu de profesionişti format din: Cristina Zaharia (critic de film, editor Port.ro), Toma Cuzin (actor), Răzvan Mihai (producător general ProTV), Claudiu Păun (director de fotografie, producător de film), Alexandra Păun (scenaristă, producător de film independent).

În cadrul proiecţiei oficiale Avon Movie for Life, care va începe la ora 20:00, vor fi prezentate cele 27 de filme finaliste ale concursului. Timp de 6 săptămâni, realizatorii români de film (profesionişti, studenţi sau amatori) au creat peste 50 de scurtmetraje pentru a ilustra mesajul din acest an al campaniei pentru sănătatea sânilor:„A promite înseamna a face. Promite să mergi la control”. Dintre acestea, cele 27 de filme finaliste, prezentate la Kinofest, reprezintă cele mai bune creaţii din concurs, transmiţând cel mai convingator şi memorabil mesajul campaniei, în moduri extrem de variate şi de creative. Scurtmetrajele vor putea fi votate live, la Kinofest, de profesionişti şi de public, iar apoi online, până pe 28 noiembrie. Creaţiile sunt disponibile şi online, la adresa: www.thecreator.ro/avon/inscrieri.

Juriul profesioniştilor pentru competiţia Avon Movie for Life este format din juriul festivalului Kinofest, căruia i se alătură Mihaela Niţă (reprezentant Avon Cosmetics Romania) şi Bogdan Condurache (AV producer, IQads).

În cifre, cea de-a patra ediţie Kinofest înseamnă 195 de filme în festival, din care 165 în cele 3 competiţii, din 35 de ţări participante, ele acumulând în total până acum peste 336 de premii. Peste trei sferturi din filme sunt prezentate în premieră în România, iar peste o treime sunt premiere absolute. De la filme cu câteva premii şi până la impresionantul Porque Hay Cosas Que Nunca Se Olvidan, cu cele 97 de premii ale sale, scurtmetrajele Kinofest alcătuiesc şi anul acesta una dintre cele mai premiate selecţii ale unui festival românesc de film autohton.

Detalii despre program şi filmele din competiţiile Kinofest sunt disponibile pe site-ul oficial www.kinofest.com. Pe durata Kinofest, bilete sunt disponibile la locaţie, la Muzeul Naţional de Artă Contemporană (Calea 13 Septembrie, în Palatul Parlamentului) etajul 4, între 17:00 şi 24:00. Biletul pentru o zi de Kinofest costă 20 RON.  

Despre Kinofest
Kinofest, festival internaţional de film digital din România, prezintă în premieră naţională cele mai bune scurtmetraje digitale din toată lumea, propunând o selecţie unică şi de un înalt nivel artistic.

Kinofest este un eveniment susţinut de IQads şi văzut de Radio Guerrilla, având ca partener Muzeul Naţional de Artă Contemporană şi 360 Revolution. Conceptul creativ al campaniei de comunicare a Kinofest 2010 a fost creat şi dezvoltat de New Folder şi Next Dog. Proiecţiile interactive ale festivalului sunt oferite de Evolve Media, iar demo-urile hi-tech de TomTouch.

Partenerii media ai Kinofest 2010 sunt: CocorStore.ro, Trilulilu, ZOOM, Feeder.ro, FilmeTari.com, Metropotam, Realitatea.net, Sugar Media, SMARK, Academia Caţavencu, CineFan.ro, Port.ro, CinemaRx, Elevate, 24-FUN, Money.ro, YachtExpert, AutoExpert, Modernism şi The Kite.