Leoni a angajat în România 100 de persoane, după ce a renunţat la 500

“Avem, în prezent, 6.420 de lucrători, cu 400 mai puţini decât în urmă cu un an, dar cu 100 mai mulţi decât în urmă cu şase luni”, a afirmat Schmidt.

Pe plan mondial, compania germană şi-a redus personalul cu peste 11% între septembrie 2008 şi aceeaşi lună a anului curent, până la 48.000 de lucrători. Potrivit lui Schmidt, reducerea a venit pe fondul minusului semnificativ în cadrul diviziei dedicate industriei auto, ale cărei venituri reprezintă circa 70% din veniturile totale ale grupului.

Leoni a făcut angajări la Bistriţa pentru a acoperi cererea Mercedes

În România, Leoni mizează, în prezent, pe extinderea gamei de instalaţii electrice pentru automobile în fabricile din Arad şi Bistriţa. Printre clienţii importanţi ai companiei se numără Opel, Mercedes, BMW şi DAF. “În fabrica din Bistriţa am făcut angajări pentru a acoperi cererea venită din partea Mercedes pentru noua clasă E”, a explicat Sven Schmidt.

Potrivit reprezentantului Leoni, extinderea companiei în România va depinde în mod direct de creşterea cererii, mai ales în cazul industriei auto. “Pe măsură ce ne vom dezvolta, evident că vom avea nevoie de mai mulţi oameni.

Compania îşi va continua planurile de recrutare

În prezent, suntem optimişti în ceea ce priveşte creşterea cererii în viitor”, a afirmat Sven Schmidt. Grupul Leoni, cu 48.000 de angajaţi în 36 de ţări, a avut vânzări pe plan global de 2,9 miliarde de euro anul trecut. Pentru primele nouă luni ale acestui an, compania a anunţat vânzări de 1,55 miliarde de euro, mai puţin cu o treime faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul operaţional a scăzut cu 94,7%, până la nivelul de 9,3 milioane de euro. În toamna anului trecut, anunţurile de disponibilizări din industria de componente auto curgeau pe bandă rulantă, mii de angajaţi intrau în şomaj tehnic, firmele nu reînnoiau contractele temporare, iar programul de lucru era redus la maximum. Sectorul componentelor auto, unul dintre cei mai mari angajatori din economie, cu 180.000 de salariaţi anul trecut, s-a subţiat cu circa 10.000 de persoane în 2009.

Redresarea vânzărilor Dacia a dat semnalul revenirii şi pentru furnizori. În luna ianuarie a acestui an, producătorul de cablaje pentru Automobile Dacia, Leoni Wiring Systems, a închis una dintre cele două fabrici pe care le deţine în judeţul Argeş şi i-a disponibilizat sau relocat cei 228 de angajaţi care lucrau la respectiva unitate, a declarat atunci Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia. Potrivit lui Stroe, Leoni a continuat să livreze piese pentru Dacia din cealaltă uzină de la Piteşti, unde lucrează 350 de angajaţi. La sfârşitul anului trecut, compania anunţase că intenţionează să deschidă noi unităţi de producţie în Bulgaria şi Serbia, investiţiile urmând să fie finalizate la sfârşitul acestui an sau în 2010, potrivit Automotive News Europe.

Investiţii de peste 9.000 de euro în lansarea unui proiect

Leoni Wiring Systems Arad, subsidiară a companiei germane Leoni Wiring Systems, a anunţat în martie 2009 că implementează o nouă linie de producţie, care a început să funcţioneze din acest an, transmite corespondentul NewsIn. Potrivit reprezentanţilor companiei, noua unitate produce, în principal, panouri de siguranţe pentru automobile. De asemenea, conducerea Leoni Wiring Systems Arad a anunţat, în primăvara acestui an, lansarea unui proiect de formare profesională pentru îmbunătăţirea calităţii produselor. Acesta se desfăşoară împreună cu Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad şi firma de consultanţă Symbios Consulting, valoarea totală a proiectul fiind de 42.360 de euro, dintre care 9.360 de euro reprezintă contribuţia companiei Leoni. Grupul german este prezent în România din 1999, subsidiara Leoni Wiring Systems având la Arad o fabrică de cablaje electrice auto şi livrează subansambluri pentru mari constructori de autovehicule. În 2002, compania a început la Bistriţa producţia de cablaje auto pentru Daimler Chrysler şi BMW.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed