Marea Britanie lucrează pentru a atrage producătorii chinezi de automobile să construiască o fabrică în ţară

Numirea de către prim-ministrul Rishi Sunak a fostului lider britanic David Cameron în funcţia de ministru de Externe, la începutul acestei luni, a provocat îngrijorare în rândul unor parlamentari din Partidul său Conservator cu privire la ce ar însemna aceasta pentru abordarea guvernului faţă de China.

În calitate de prim-ministru, Cameron a anunţat ”o epocă de aur” în relaţiile cu China în 2015, ceva ce Sunak a spus că s-a încheiat.

La un summit privind investiţiile străine directe care a avut loc luni, la Palatul Hampton Court, ministrul britanic al Investiţiilor, Dominic Johnson, a declarat că discuţiile comerciale ar putea avea loc în paralel cu dezacordurile politice.

”Investiţiile chineze sunt esenţiale dacă vrem să ne atingem obiectivele net zero… Salut o colaborare puternică de afaceri între Regatul Unit şi China atunci când vine vorba de investiţii în cealaltă ţară. Absolut, am ambiţia de a încerca să atrag un producător de maşini chinez”, a spus Johnson reporterilor, adăugând că ar prefera ca maşinile chinezeşti să fie fabricate în Marea Britanie decât importate.

Sunak şi-a reiterat poziţia conform căreia este posibil să se colaboreze cu China în unele zone, protejând în acelaşi timp interesele Marii Britanii în alte domenii de o sensibilitate deosebită.

Marea Britanie reexaminează aplicarea Legii privind securitatea şi investiţiile naţionale (NSI), recent introdusă, care a blocat în mod disproporţionat tranzacţiile susţinute de China.

Johnson a spus că este îngrijorat de faptul că legea a creat ”o impresie de fricţiune”, dar că a fost folosită doar pentru a interveni într-un număr mic de tranzacţii în general, adăugând că este corect să existe o garanţie.

Marea Britanie a anunţat mai multe investiţii în industria auto în acest an, inclusiv o nouă gigafabrică Tata şi o investiţie a Nissan.

Întrebat dacă are o actualizare cu privire la discuţiile cu Uniunea Europeană pentru a rezolva tarifele regulilor de origine, care urmează să intre în vigoare pentru producătorii de automobile anul viitor, Johnson a spus ”din păcate nu”.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri