Mercedes Benz SLS AMG disponibil pentru România de la 177.000 euro

Noul model de la Mercedes-Benz şi AMG dispune de caroserie din aluminiu, cu uşi gullwing, motor AMG 6,3-litri V8, amplasat central cǎtre puntea faţǎ, care dezvoltă o putere de vârf de 420 kW/ 571 CP, cuplu de 650 Nm şi lubrifiere cu carter sec, transmisie cu ambreiaj dublu, cu şapte trepte de viteză în configuraţie transaxială, suspensie sport cu braţe de suspensie duble din aluminiu şi o greutate a automobilului de 1620 kilograme, în baza standardului DIN – această combinaţie superlativă garantează cea mai bună dinamică de conducere.

Distribuţia greutăţii faţă/spate 47/53 % şi centrul de greutate coborât al autovehiculului reprezintă o dovadă a capăcităţilor sportive. SLS AMG accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, înainte de a ajunge la viteza de vârf de 317 km/h (limitată electronic). Consumul de combustibil de 13,2 litri pe 100 kilometri (combinat) îl face deosebit de competitiv.

Desing retro dar totuşi inovativ (vezi galeria foto)

Mercedes-Benz 300 SL – una dintre reprezentantele de seamă ale mărcii Mercedes-Benz. Cu designul său purist, noul SLS AMG reflectă filosofia ingineriei contemporane a autoturismelor sport: capota, care măsoară puţin sub doi metri, habitaclul poziţionat mult în spate, spatele scurt cu profil aerodinamic, ampatamentul lung, ecartamentul generos şi roţile mari care amintesc de un dinamism legendar.
Consolele scurte se potrivesc cu proporţiile, aşa cum o face şi conceptul automobilului sport cu motorul său poziţionat central cât mai jos şi transmisia în configuraţie transaxială cu dublu ambreiaj. Un accent neîndoielnic de stil este adus prin intermediul uşilor gullwing care împrumută autoturismului SLS AMG şarmul său incomparabil.

Uşile gullwing nu sunt singure în reaprinderea amintirilor despre Mercedes-Benz 300 SL; grila latǎ, distinctǎ, a radiatorului cu steaua mare Mercedes precum şi lamelele stilizate în formǎ de aripǎ amintesc de începuturile legendei autoturismului sport. Partea frontală tridimensională, sculptată, cu bara frontalǎ joasǎ, adusǎ cǎtre spate şi mult în laterale oferă ‘Gullwing-ului’ poziţia sa impunǎtoare pe şosea. Şase orificii mari pentru intrarea aerului de răcire şi farurile dispuse vertical, aşezate spre exterior, cu ambianţa lor interioară ispititoare furnizează o aură dominantă: farurile centrale bi-xenon pentru fazǎ scurtǎ, cu secţiunea de aripă metalică, sunt încadrate în partea de sus de două lămpi indicatoare LED şi, în partea de jos, de faruri cu tehnologie LED pentru conducerea pe timpul zilei.

Privit din spate, SLS reflectă, de asemenea, dinamism şi putere: capota portbagajului cu pantǎ linǎ, accentuează impresia de lăţime, impresie întărită de umărul proeminent al autovehiculului şi de luminile de poziţie netede: echipat cu tehnologie LED, unităţile de iluminat structurate orizontal oferă o privire sclipitoare. Elementele LED de iluminat, în formă de aripă, asigură un design de noapte distinctiv, captivant. Farurile de ceaţă/luminile de marşarier cu tehnologie LED de tip Formula1 sunt aşezate jos, în centru. Similar, inspirate de cursele auto, sunt inserţia neagră a difuzorului şi cele două ţevi de eşapament cromate ale sistemului sport de evacuare. Bara spate furnizează o privire neîngrădită asupra roţilor late din spate, oferind ‘Gullwing-ului’ poziţia sa sigură pe şosea. Eleronul integrat în capota spate este automat ridicat de la o viteză de 120 km/h, pentru a asigura stabilitate optimă la viteze mari.

Motorul V8 AMG de 6,3 litri, care dezvoltă o putere de 420 kW/571 CP

Un motor puternic cu opt cilindri, produs de Mercedes-AMG reprezintă inima noului SLS. Motorul de 6,3 litri V8 dezvoltă o putere de 420 kW/571 CP la 6800 rpm, transformând SLS AMG într-una din cele mai puternice maşini sport din segmentul ei. Raportul putere-greutate de 2,84 kg/CP se datorează greutăţii mici a vehiculului. Motorul aspirat livrează un cuplu maxim de 650 Nm la 4750 rpm. „Gullwing” ajunge de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, atingând o viteză maximă limitată electronic la 317 km/h (toate cifrele sunt aproximative). Având denumirea de M9, motorul V8 cu turaţie mare, având capacitatea cilindricǎ de 6208 centimetri cubi, a fost reproiectat în detaliu raportat la motorul M 156 din segmentul de primă generaţie şi poate concura cu toate mărcile de motoare puternice de curse.

Frâne ceramice compozite, roţi cu talon mic

Sistemul de frânare de înaltă performanţă de la AMG cu discuri de frână compozite pe faţă asigură distanţe de frânare extrem de mici chiar în condiţii de încărcare mare. Nou dezvoltate, frânele compozite ceramice opţionale cu discuri de frână mai mari garantează o şi mai bună performanţă la frânare. Discurile de frână ceramice vor fi de încredere chiar şi atunci când lucrează la temperaturi mai înalte datorită durităţii mai mari, toate combinate cu o reducere impresionantǎ a greutăţii de aproximativ 40%. Reducerea maselor nesuspendate a optimizat ulterior modul în care ‘Gullwing’ se manevreazǎ – care aduce beneficii mai ales când se iau curbe strânse pe autostradă.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed