MIREASA DIN OGLINDA

0

Comentarii asupra realismului simbolic in spoturile publicitare Dorna 1, 2 si Izvorul Alb1. Decupajul marilor emotiiMarile emotii sunt rare, spunea un psiholog francez (Cosnier, J., 2002). Merge si asa! ar spune optimistii. Mai avem o sansa, spun acestia, daca, asa rare cum sunt, emotiile ar dura satisfacator de mult. Echipa de creatie de la McCann-Erickson a avut la dispozitie doar 30 de secunde pentru fiecare din cele 3 spoturi publicitare.Imi propun, in cele ce urmeaza, nu sa masor intensitatea sau impactul emotional al acestor productii publicitare ci sa fac, mai mult, o topografie a discursului publicitar. Sa intelegem cum se construiesc in cele 30 de secunde reperele, liniile, directiile de continuitate, anatomia unor imagini propuse spectatorului si legaturile dintre elementele vizuale si/sau elementele non-vizuale.In cazul campaniei Dorna virtutea majora a creativului a fost, fapt demonstrat si de cele 3 spoturi mai sus-mentionate, nu competenta ci curajul, decizia unui om de a ignora vocea ratiunii atat de mult tributara unui algoritm economic si de a se lasa prada unei voci interioare profunde ca efect al cunoasterii intuitive.Nu neg importanta unor activitati de cercetare si analiza de piata, insa doresc sa scot din umbra nemeritata un filon creativ mai putin discutat pe marginea acestor spoturi, puterea imaginativa a emotiei in spatiul publicitar.In plan strict psihologic, problema emotiilor spun specialistii, consta nu atat in corespondenta dintre tipul de comportament si emotii, nici in identificarea cauzelor care determina trairile emotionale si nici cat de larg este campul afectiv al vietii cotidiene.

Citeste mai mult