”Oferta financiară a operatorului economic CONSIS PROIECT SRL, în valoare de 2.900.000 RON (fără TVA), a fost desemnată câştigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii”, anunţă, vineri, CFR, într-un comunicat de presă.
Sursa citată a precizat că Studiul de Fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Răduleşti – Giurgiu Nord (57 km) ”trebuie să identifice cea mai eficientă soluţie din punct de vedere tehnico-economic, în vederea obţinerii sursei de finanţare pentru implementarea obiectivului de investiţie, cu asigurarea specificaţiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României şi respectarea conformităţii standardelor impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T”.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:
►creşterea vitezei medii de circulaţie a trenurilor;
►creşterea atractivităţii transportului feroviar pe acest tronson ţi a volumului de transport pe calea ferată;
►minimizarea efectelor negative asupra mediului;
►descongestionarea traficului feroviar din Bucureşti si zonele limitrofe;
►menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;
►creşterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.
Studiul de Fezabilitate va cuprinde inclusiv toate datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii „Electrificarea şi reabilitarea liniei feroviare Răduleşti – Giurgiu Nord”, inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) documentaţiei, prin implementarea tuturor cerinţelor/solicitărilor emitenţilor de avize.
Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, veniturile proprii ale CFR precum şi din alte surse legal constituite.