Patronat service-uri auto: Noua lege RCA este un „cadou otrăvit” pentru clienţi

Asociaţa reprezintă interesele celor aproape 10.000 de service-uri auto din România, din care în jur de 1.700 lucrează cu firmele de asigurări.

 

„Este a doua oară când toţi participanţii la dezbateri (inclusiv reprezentanţii ASF) cad de acord asupra unor propuneri de modificare a legii, propuneri care după ce intră în dezbatere în consiliul ASF, sunt înlăturate, varianta finală care este transmisă ulterior către Parlament neincluzând acele prevederi agreate iniţial”,  se menţionează în comunicatul asociaţiei.

 

Marţi, ASF a publicat proiectul noii legi a RCA, modificat după ce o primă variantă a fost retrimisă de către Parlament. Noul proiect a inclus mai multe propuneri ale transportatorilor, cum ar fi plata în rate lunare a asigurării auto, suspendarea asigurării pe perioada în care vehiculul nu este utilizat şi posibilitatea compensării directe.

 

ASF a renunţat, în schimb, la intenţia de a include în proiectul de act normativ prelungirea automată a poliţelor, dacă asiguratul nu înaintează o cerere de încheiere înainte de expirare.

 

Totuşi, asociaţia service-urilor consideră că există cel puţin şapte prevederi în nou proiect care sunt ăn avantajul firmelor de asigurări şi în dejavantajul asiguraţilor. Astfel, legea ar permite excluderi de la plata despăgubirii RCA, caz în care păgubitului nu i se mai aplică prezumţia de nevinovăţie.

 

De asemenea, „procedura de constatare a daunelor a fost eliminată din lege, ASF dorind ca aceasta să fie stabilită prin norme”, se arată în comunicatul ASSAI. O altă prevedere eliminată de către ASF este obligativitatea firmei de asigurări de a notifica păgubiţii RCA în cel mult cinci zile lucrătoare de la data avizării daunei.

 

ASF nu a acceptat nici propunerea ca păgubitul să beneficieze de o maşină închiriată pe perioada în care firma de asigurare întârzie plata daunei sub pretextul efectuării de cercetări, pentru o perioadă maximă de 90 de zile, privind dosarul de daună.

 

Asociaţia service-urilor este nemulţumită şi de decizia ASF de a propune, în proiectul de lege RCA, penalităţi de circa 30% pe an, mult mai mici decât dele propuse de către transportatori pentru firmele de asigurări care nu plătesc daunele. În plus, daunele pentru vătămări corporale sunt considerate prea mici, iar legea nu include criterii de aplicare a sancţiunilor supuse societăţilor de asigurări, menţionează ASSAI.

 

“Este foarte clar că acest consiliu al ASF şi-a atins limitele, fiind incapabil să genereze reforma celui mai important segment din asigurări, de aceea Parlamentul României, aflat în slujba cetăţenilor, trebuie să ia în calcul cele două variante de reformare a consiliulul ASF: destituirea lui Mişu Negriţoiu sau demiterea întregului consiliu al ASF“, a declarat preşedintele ASSAI, Cristian Muntean.

 

Anterior, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunţat că ASF a acceptat 10 din cele 14 cerinţe ale transportatorilor privind modificări care trebuie aduse legii RCA, inclusiv principala solicitare, de a se introduce un mecanism de control al preţurilor. COTAR cere Guvernului să introducă măsurile convenite prin Ordonanţă de Urgenţă.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed