Prețul, prima condiție în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere

0


Prețul domină deciziile de achiziție a mașinilor în piețele dezvoltate, cum ar fi Germania (55%), Japonia (58%) și Statele Unite (59%), conform studiului Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study.

În contrast, calitatea produsului primează pentru consumatorii din India (65%) și Asia de Sud-Est (62%), iar performanța vehiculelor este crucială pentru cei din China (53%) și Coreea de Sud (55%).

Interesant este faptul că mașinile cu motoare pe combustie internă câștigă din nou teren în preferințele consumatorilor din anumite piețe, inclusiv SUA (67%, față de 58% în 2023), Asia de Sud-Est (52%, de la 50%) și Germania (49%, de la 45% în 2023).

În ceea ce privește mașinile electrice, argumentele pentru acestea includ prețuri mai reduse la alimentare în SUA (66%), Japonia (62%) și Germania (50%), îngrijorarea pentru mediul înconjurător și costurile de întreținere mai mici în India (68% și, respectiv, 56%).

Vânzările de mașini electrice au crescut semnificativ în Europa, dar există semne de încetinire a ritmului, în special în Germania, unde se observă o creștere a interesului pentru mașinile cu motoare pe combustie internă. În România, deși vânzările de mașini electrice au crescut cu peste 50% în primele 11 luni ale anului 2023, există incertitudini legate de evoluția lor, din cauza reducerii subvențiilor guvernamentale.

Studiul arată că consumatorii sunt preocupati de aspecte precum timpul de încărcare, autonomia, prețul și costul eventualei înlocuiri a bateriilor în ceea ce privește mașinile electrice. De asemenea, există o îngrijorare generalizată cu privire la impactul bateriilor asupra mediului, indicând necesitatea implementării unor practici durabile de utilizare și reciclare.

Angajamentul mărcilor auto față de practici durabile este important pentru consumatorii din India (56%), China (50%) și Asia de Sud-Est (39%), iar disponibilitatea de a plăti pentru dotările tehnologice este variabilă în funcție de țară, fiind mai ridicată în India (71%), China (60%) și Asia de Sud-Est (55%) și mai redusă în Germania (20%), Japonia (23%) și SUA (25%).

Studiul Deloitte 2024 Global Automotive Consumer a implicat aproximativ 27.000 de consumatori din 26 de țări, inclusiv nouă state europene.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.