Protejați datele business: cum pot asigura soluțiile software de tip Data Loss Prevention securitatea acestora

Unde sunt păstrate informațiile sensibile ale companiei dumneavoastră și cum se transmit acestea în cadrul activităților de afaceri? Această temă rămâne disputată, deoarece datele circulă simultan pe multiple canale, oficiale sau nu, indiferent de eforturile companiei de a restricționa acest lucru. E-mail, stocare în cloud, mesagerie instantanee, unități USB, imprimante, AI chatbot? Un aspect este clar: dacă angajații nu gestionează cu grijă datele companiei, acestea pot fi ușor expuse către terți.
În continuare, vom identifica riscurile majore legate de scurgerile de date, vom enumera vectorii de risc și vom indica strategii de abordare, astfel încât să evidențiem modul în care o soluție de prevenire a pierderii de date vă poate ajuta să mențineți controlul asupra situației.

Ce informații business ar trebui protejate atent de companii? 

●          Datele financiare și strategice ale companiei

●          Informațiile colectate de la clienți, parteneri și angajați

●          Datele despre depozite, inventare, resurse umane

●          Codurile sursă al aplicațiilor dezvoltate, planuri și proiecte 

I.          CARE SUNT PERICOLELE ASOCIATE CU SCURGEREA DE DATE BUSINESS

Există diverse riscuri asociate fluxului de date business pentru că numeroși angajați sau departamente întregi au acces la informațiile menționate, în diverse puncte ale procesului de afaceri. Aceștia pot efectua modificări asupra datelor, le pot furniza extern, către alte companii, sau le pot șterge fie din greșeală, fie intenționat. Informațiile pot scăpa în orice moment, iar fiecare etapă a fluxului de date prezintă riscuri semnificative în ceea ce privește securitatea lor.

Riscurile asociate digitalizării datelor devin evidente în timpul acestui proces, prin care majoritatea companiilor și-au mutat și își mută datele în formate digitale. Aceste informații pot fi găsite și transferate prin diverse canale, majoritatea fiind neoficiale și unele complet neadecvate pentru transmiterea datelor sensibile de afaceri:

●          Site-uri de partajare, social media și mesagerie (WeTransfer, Whatsapp, FB Messenger, Teams, etc.)

●          Stocări Cloud populare (OneDrive, Dropbox, Google Drive, SharePoint)

●          Via e-mail și Internet folosind toate protocoalele populare

●          Via Microsoft 365 (Exchange sau SharePoint Online)

●          Stocare mobilă (carduri USB de memorie sau SSD-uri externe)

●          Operațiuni diverse (Copy-Paste, Drag and Drop, captură de ecran)

Așadar, datele sunt expuse zilnic unor riscuri certe cu mențiunile notabile de mai jos. 

Transmiterea neglijentă a datelor de către persoanele din echipă

Ponderea amenințărilor interne crește constant din cauza schimbărilor în spațiile de lucru digitale, adopției muncii hibride și a lucrului la distanță, precum și a abordărilor de tip „bring your own device”, care permit angajaților să folosească simultan dispozitive personale în scopuri profesionale. În plus, angajații se confruntă cu oboseală, lucrează sub stres sau nu sunt conștienți de procesele de securitate și a importanței protejării datelor.
Doar în ultimii doi ani numărul total de incidente a crescut cu 44%, cele mai multe dintre acestea fiind neintenționate – 56% au fost de pildă provocate de neglijențe din interior, în timp ce 26% au fost rău intenționate.

Ajungerea datelor la concurență

Informațiile dețin o valoare semnificativă pentru companii și pot genera cu ușurință venituri; există entități ale căror operațiuni se axează exact pe obținerea de date. În acest context, angajații pot fi motivați să sustragă datele companiei și să le vândă terților sau concurenței ori să le folosească la noul loc de muncă.

La final însă, indiferent de natura cauzei, consecințele pierderii de date importante asupra companiei sunt la fel de dăunătoare.

II.         CE IMPACT AU SCURGERILE DE DATE

Afectarea reputației companiei 

În situația unei breșe de date, reputația unei companii este pusă în pericol. O expunere negativă în mass-media poate duce la scăderea numărului de clienți și, implicit, la diminuarea profitului.
Potrivit Alianței Naționale pentru Securitate Cibernetică din SUA, aproximativ 60% dintre companiile mici se închid în termen de șase luni de la o scurgere majoră de date, iar 85% dintre companii se confruntă cu o încălcare a securității datelor. Breșele de date cauzate de angajați pot fi catastrofale.

Încălcarea reglementărilor specifice (de exemplu GDPR)

În cazul unei încălcări a securității datelor, autoritățile impun amenzi semnificative, cea mai cunoscută reglementare fiind GDPR, deși nu este singura. Companiile care încalcă cerințele GDPR se pot aștepta la amenzi extrem de mari (pot ajunge până la 2% sau 4% din veniturile anuale, colectate la nivel mondial de companie).

III.        NEVOIA PENTRU O STRATEGIE DE PROTECȚIE A DATELOR 

Indiferent de numărul de canale prin care datele companiei dvs. circulă, există câteva modalități generale de a le proteja.

·       Realizați o revizuire a datelor și identificați-le pe cele critice. Este esențial să cunoașteți locurile în care sunt stocate datele importante cu care operează compania dvs. și cine are acces la acestea.

·       Implementați politici clare și ușor de înțeles care să detalieze modul în care trebuie tratate datele sensibile, cine are permisiunea să le acceseze și în ce scopuri.

·       Oferiți instruire angajaților cu privire la importanța securității datelor și implementați practici sigure pentru manipularea și partajarea acestora.

·       Asigurați-vă că datele sunt criptate pentru a garanta că, în cazul pierderii dispozitivului unui angajat, informațiile companiei rămân în siguranță.

O soluție de Data Loss Prevention vă poate automat ajuta să:

●          blocați încărcarea datelor pe site-uri de partajare a fișierelor sau pe canale neoficiale din afara companiei și să avertizați automat angajații despre operațiunile riscante.

●          limitați trimiterea de date critice către adrese de e-mail externe necunoscute și notificați automat angajații cu privire la potențiale încălcări de securitate a datelor.

●          verificați ce tip de documente tipăresc angajații pe baza informațiilor contextuale și chiar să restricționați tipărirea anumitor documente sensibile.

Pentru că datele sunt cel mai important activ al companiei dvs. – merită să le protejați în mod corespunzător.

O soluție software de protecție a datelor (DLP) nu doar contribuie la securizarea datelor sensibile ale companiei împotriva amenințărilor din interior sau a pierderii acestora, ci joacă și un rol crucial în asigurarea viitorului organizației dvs. în ceea ce privește continuitatea afacerii, reputația și gestionarea cunoștințelor. Este o componentă esențială a procesului decizional bazat pe date, facilitând prevenirea sau gestionarea incidentelor legate de date și oferind o platformă pentru educarea angajaților cu privire la importanța tratării datelor ca fiind cel mai valoros activ al afacerii.
 

Iată de pildă cum soluțiile Data Loss Prevention de la Safetica protejează datele companiei dvs.

1.         Monitorizează fluxul de date

Safetica pune la dispoziție capacități avansate de urmărire și protecție pentru diversele canale sau fluxuri de date utilizate în cadrul companiei dvs., având capacitatea de a notifica utilizatorii cu privire la comportamentele considerate riscante și de a bloca acțiunile periculoase de partajare a fișierelor.

2.         Asigură conformitate cu reglementările

Cu ajutorul Safetica aveți posibilitatea de a stabili reguli specifice care să vă asigure conformitatea cu GDPR sau cu alte reglementări privind protecția datelor. Platforma vă permite să monitorizați activitatea angajaților cu date personale și alte informații sensibile, oferindu-vă posibilitatea de a gestiona riscul de utilizare abuzivă sau de încălcare accidentală a politicilor. Acest lucru se realizează prin intermediul notificărilor în timp real, care vă alertează în cazul potențialelor breșe de securitate.

3.         Criptează datele

Safetica vă oferă opțiunea de a gestiona criptarea dispozitivelor USB și a discurilor cu ajutorul BitLocker.

4.         Protejează datele împotriva amenințărilor din interior

Safetica analizează comportamentul utilizatorilor și vă notifică în momentul identificării unor anomalii. Dacă un utilizator începe să transmită cantități mai mari de date în afara orelor de program sau lucrează brusc cu diferite tipuri de date, se generează un risc, iar sistemul vă va notifica pentru a vă permite să luați măsurile adecvate.

Testați Safetica NXT – o soluție Data Loss Prevention ușor de implementat 

Safetica NXT reprezintă o soluție de securitate a datelor de ultimă generație, destinată protejării informațiilor sensibile împotriva accesului neautorizat prin detectarea riscurilor de securitate la nivel de endpoint-uri și prevenirea incidentelor. Această soluție este un instrument DLP nativ în cloud, se implementează rapid și este compatibilă cu sistemele de operare Windows și macOS. Cu sute de șabloane încorporate și setări simple și automatizate, Safetica NXT se distinge prin ușurința sa în utilizare, reprezentând o soluție eficientă în domeniul securității datelor.

Pentru a înțelege valoarea Safetica NXT în cel mai scurt timp posibil și pentru a obține o evaluare super-rapidă a securității datelor solicitați un trial complet gratuit Safetica NXT aici:

www.safetica.ro/

Veți primi:

●      o evaluare a volumului real de date care părăsește compania dvs., informații despre destinațiile datelor, despre tipuri de date și ce informații sensibile ies în afară;

●      o sa puteți intra în contact cu primele detecții de riscuri – evenimente demne de remarcat care ar putea prezenta riscuri potențiale în fluxul de date și activitatea utilizatorilor; 

●      recomandări pentru configurarea Safetica NXT DLP și pentru securizarea proceselor companiei dvs.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri