PROTEST la Aeroportul Otopeni! Terminalele de comandă taxi au fost oprite

„Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a decis unilateral oprirea terminalelor de comandă taxi din aeroport. Regretăm situația creată și recomandăm clienților să utilizeze taxiurile autorizate care așteaptă în stația din fața terminalului. Tariful maxim este de 1,99 lei/km”, este mesajul pe care călătorii de la Aeroportul Otopeni l-au văzut astăzi în fața terminalelor de comandă taxi. Este un protest ale taximetriștilor împotriva companiilor Uber, TaxiFy și Clever Taxi despre care spun că funcționează ilegal.

 

 

Transporturile rutiere aduc anual 4,7% din PIB. Concurența neloială fură inca  pe atat de la bugetul statului. COTAR așteapră revenirea la o situație de normalitate, prin Ordonanță de Urgență. Peste 110.000 de transportatori rutieri de persoane, în regim de taxi și prin curse regulate, din România, așteaptă materializarea acestei OUG promise de trei ani, pentru scoaterea în afara legii a celor care fac transport neautorizat și nelicențiat, periclitând atât activitatea firmelor care respectă legislația în vigoare, cât și viața persoanelor care folosesc transportul rutier. Toți acești trasnportatori sunt piratați zi de zi de cei care fac concurență neloială și fraudă fiscal.

 

Așteptăm acum, după discuțiile începute cu dl. Ministru Lucian Șova încă din luna februarie 2018, continuate în cadrul întâlnilor ocazionale, la diferite reviste de specialitate, să se dea Ordonanță de Urgență, exact cum a fost promisă, astfel încât să fie eliminată pirateria de orice fel. Domnul Vicepremier Paul Stănescu, Ministru al Dezvoltării Regionale, a fost de acord cu această OUG, care ar da posibilitatea organelor abilitate ale statului să poată aplica legea în mod unitar, astfel încât să fie eradicată actvitatea neautorizată și nelicențiată din domeniul transporturilor rutiere de persoane – de taxi, rent a car și prin curse regulate sau ocazionanle. Domnul Vicepremier Paul Stanescu a înțeles că această OUG va diminua pirateria și activitatea tuturor firmelor care fac transporturi neautorizate, ascunzându-se în spatele unor platforme digitale. În același timp, trebuie să se țină cont și de Curtea Europeană de Justiție, a cărei decizie arată că activitățile gen UBER sunt de transport persoane, nu de platformă digitală. Până în momentul de față, acestei OUG se pare ca i se opune doar ministrul Transporturilor, cel care a introdus în Legea 38/2003, în anul 2015, sintagma „în mod repetat”, dând liber la aceste activități ilegale”, declară Andrei Gafița, vicepreședinte C.O.T.A.R.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed