Cercetarea a fost realizata de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) în perioada octombrie 2009 – octombrie 2010 şi măsoară audienţa presei scrise, consumul media şi alte obiceiuri de consum ale populaţiei din mediul urban cu vârsta între 14-64 ani din România.
În plus, ultimele date furnizate de BRAT, arată că ziarele şi revistele continuă să atragă consumatori cu putere de cumpărare. 82% din populaţia adultă din gopodăriile cu venituri lunare de peste 1.000 euro citeşte săptămânal cel puţin un ziar sau o revistă, în ediţie tiparită sau online. În rândul femeilor cu funcţie de conducere din această categorie procentul ajunge la 90%, 84% citind varianta tiparită a publicaţiilor. Dacă ne referim la persoanele cu studii superioare, procentul care citesc ziare sau reviste lunar ajunge la 89%.
Cine citeşte ziare sau reviste săptămânal (în varianta tiparită sau online)?
- peste 90% dintre femeile active care au făcut cumpărături în ultima lună într-un centru comercial sau hypermarket;
- 89% dintre persoanele adulte care au cumparat bijuterii sau haine ale unor mărci recunoscute în ultimul an;
- 85% dintre cei care au fost într-o vacanţă în ultimul an;
- 82% dintre cei ce intenţionează să-şi achiziţioneze un imobil şi 86% dintre cei ce intenţioneaza să achiziţioneze un automobil în următorul an;
- 86% dintre cei care intenţionează să facă o asigurare de viaţă, sănătate, bunuri mobile sau imobile în următorul an.