România a atras în 2011 cu 16,9% mai mulţi turişti români şi cu 12,8% mai mulţi turişti străini

Potrivit sursei citate, creşteri ale numărului de turişti în 2011 s-au înregistrat şi la celelalte pieţe prioritare, aşa cum au fost ele stabilite în Strategia de Creare şi Promovare a Brandului Naţional de Turism.

 

Pentru principalele pieţe prioritare ale României, cei mai mulţi turişti străini au provenit, în 2011, din Germania, în creştere cu 12,1% faţă de 2010, Italia, cu un plus de 18,5% faţă de 2010, Franţa (+10,23%), Ungaria (+13,9%), Statele Unite ale Americii (+1,8%) şi Marea Britanie (+12,8%).

 

Cei mai mulţi turişti străini care au venit în ţara noastră au ales să se cazeze la hotel (+13,1% faţă de 2010), în pensiunile turistice (+8,5%) şi în pensiunile agroturistice (+35,8%). Şi în ceea ce priveşte cheltuielile nerezidenţilor străini în România s-au înregistrat creşteri, aceştia cheltuind cu 18,4% mai mulţi bani decât în 2010.

 

În ceea ce priveşte turiştii români, aceştia au ales să se cazeze la hotel (+18,2% faţă de 2010), în pensiunile turistice (+19,1%) şi în pensiunile agroturistice (+29,4%).

 

În fiecare lună a acestui an s-au înregistrat evoluţii faţă de lunile corespunzătoare ale anului trecut, cea mai spectaculoasă creştere fiind observată în lunile de vară (în luna august +12% turişti străini şi, respectiv, +15,4% turişti români).

 

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a derulat în ultimii trei ani investiţii masive în infrastructura turistică şi în marketingul şi promovarea destinaţiilor româneşti atât din fonduri europene, cât şi din fonduri de la bugetul de stat. În perioada 2009 – 2012 au fost alocate pentru dezvoltarea turismului fonduri europene şi de la bugetul naţional de aproape 820 de milioane de euro, faţă de 20 de milioane de euro, cât au fost alocate în perioada 2006 – 2008.

 

În plus, dezvoltarea turismului s-a făcut în ultimii ani strategic, prin implementarea unor planuri de acţiune coerente de coordonare a domeniul (Planul Strategic şi Operaţional de Marketing Turistic al României 2011 – 2015, Planul Strategic şi Operaţional de Marketing Turistic pentru Bucureşti 2011 – 2015, Strategia de Creare şi Promovare a Brandului Naţional de Turism, Strategia Naţională de Dezvoltare a Ecoturismului, Strategia Naţională de Dezvoltare a Turismului Balnear).

 

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism (INCDT) este o unitate aflată în coordonarea MDRT, care realizează analize folosind datele Institutului Naţional de Statistică (INS), ale Băncii Naţionale a României şi ale mai multor organisme internaţionale de cercetare a turismului.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed