România, RAIUL companiilor low-cost

Piaţa românească este dominată de companiile low-cost. Wizz Air, Blue Air, Ryanair, Pegasus Airlines sau noua Laudamotion, sunt doar câteva dintre companiile care promit bilete la preţuri reduse din Bucureşti şi marile oraşe din ţară.

 

Companiile aeriene low-cost s-au extins în ultimii ani, iar Wizz Air a devenit cea mai mare companie de pe plan local, depăşind chiar şi operatorul naţional, Tarom. O analiză realizată de Anna.aero arată că operatorii low-cost vor avea o cotă de piaţă de 50% din totalul locurilor oferite la vânzare pe avioanele disponbile până în 2027. Însă, această ţintă a fost deja atinsă pe nouă pieţe europene, printre care şi România.

 

Macedonia este ţara în care cele mai multe locuri sunt oferite de o companie low-cost, cu 65,6% din total, o piaţă unde, surprinzător, Ryanair nu este prezentă. Pe locul doi se află Slovacia, unde low-cost-ul domină cu 62,3%.

 

Locul trei este ocupat de Ungaria (61,7%), urmată de România (60,7%), două pieţe importante pentru Wizz Air.

 

Pentru acest an se estimează că numărul locurilor oferite la vânzare de companiile low-cost este de 501 milioane, în creştere cu 7,4% faţă de 2017, arată datele OAG. Astfel, 2018 este primul an în care piaţa low-cost din Europa depăşeşte pragul de o jumătate de miliard în ceea ce priveşte capacitatea. Iar dacă ne uităm cu zece ani în urmă, capacitatea a crescut cu 124%, de la 225 de milioane de locuri.

 

Concuraţa pe care o fac, în ultimii ani, companiile aeriene low cost celorlalte tipuri de transporturi, pare de neoprit. Blue Air, Wizz Air şi Ryanair au înregistrat creşteri constante, de peste 10% pe an, fiecare, iar Vola.ro, care vinde bilete de avion, a raportat o creştere de 51% în ultimii ani, şi se pregăteşte de un nou record. La succesul acestor companii a avut o contribuţie semnificativă şi colaborarea cu agenţiile de turism din România, care nu au mai obţinut discounturi de la Tarom şi celelalte companii mari. Şi cursele interne au crescut vânzările low cost.

 

Articolul integral pe ECONOMICA.NET

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed