Şeful operatorului aerian Emirates Air din Dubai a îndemnat Rolls-Royce să se concentreze pe performanţa motoarelor sale

Acţiunile producătorului de motoare au crescut după ce CEO-ul Tufan Erginbilgic a dezvăluit marţi o strategie pentru a-şi îmbunătăţi profitabilitatea, inclusiv o creştere puternică a marjelor de profit şi ”preţuri bazate pe valoare”, sugerând facturi de service mai mari.

Dar preşedintele Emirates Airline, Tim Clark, care a criticat Rolls pentru preţurile şi performanţa celui mai mare motor al său, la Salonul Aeronautic de la Dubai din această lună, a părut neimpresionat de planurile care se bazează pe creşterea puternică a marjelor de profit ale motoarelor pentru avioanele civile la 15-17%.

„Dacă ai un motor… care nu funcţionează aşa cum ar trebui, costurile tale vor creşte. Dar capacitatea ta de a extrage valoare de la client va scădea pur şi simplu pentru că clientul nu va accepta neperformanţa”, a declarat el pentru Reuters, referindu-se la costurile suportate de producătorii de motoare din cauza contractelor de servicii pe oră de zbor.

Este o înţelegere foarte clară a cauzei şi efectului de la grădiniţă. Obţineţi produsul corect, proiectaţi-l după ceea ce îşi doreşte clientul, oferiţi-i acel nivel ridicat de fiabilitate. Şi da, în mod paradoxal, puteţi extrage mai multă valoare pentru banii dvs, în privinţa investiţiilor.”

La salonul aerian din această lună, Clark a exclus o înţelegere imediată pentru cumpărarea de avioane Airbus A350-1000, cel mai mare dintre cele două modele, dând vina pe o dispută cu Rolls privind durabilitatea mai slabă decât se aştepta a motoarelor sale, împreună cu presiunea pentru preţuri mai mari în service.

„Am spus, băieţi, trebuie să vă întoarceţi la elementele fundamentale. Proiectaţi motoare care să îndeplinească ceea ce îşi doreşte baza de clienţi”, şi-a amintit Clark că i-a spus producătorului de motoare în timpul negocierilor, care în cele din urmă au făcut loc unei comenzi pentru avionul mai mic A350-900.

„Eram pregătiţi pentru 1000. Nu aveţi idee cât de mult am cheltuit cu interioarele acestor avioane”, a spus Clark, adăugând că blocajul legat de motor a „deschis uşa” pentru a revigora Boeing 777-8. ca varianta de avion pentru pasageri cât pentru marfuri.

Rolls-Royce nu a mai comentat în afară de prezentarea de marţi pentru investitori. Airbus a refuzat să comenteze.

Rolls a recunoscut că timpul de nefuncţionare al motorului XWB-97 este mai mare decât se aştepta, dar a respins sugestiile lui Clark că nivelul de performanţă echivalează cu a fi ”defect”.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri