Veniturile Telekom România au scăzut uşor în trimestrul 2, la 216,8 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020

0
29
Veniturile Telekom România au scăzut uşor în trimestrul 2, la 216,8 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020

“În ciuda efectelor de durată ale pandemiei COVID-19 asupra economiei româneşti, indicatorii financiari au continuat să crească. EBITDA ajustată după IFRS-16 a crescut cu 14,5%, ajungând la 41,4 milioane euro în trimestrul 2 al acestui an, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, continuând evoluţia crescătoare, vizibilă în ultimele trimestre. Fluxul de numerar a rămas pozitiv în T2 2021, pentru al nouălea trimestru consecutiv, ca urmare a disciplinei stricte a numerarului şi a controlului costurilor. Veniturile, în valoare de 216,8 milioane euro, au scăzut uşor comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, datorită redresării mai lente a economiei româneşti în urma impactului negativ al pandemiei”, arată compania.

Veniturile din activitatea de voce fixă au fost de 11,3 milioane euro în trimestrul 2 2021, uşor în spatele trimestrului anterior. Veniturile din internet fix au ajuns la 16,7 milioane euro, în uşoară scădere comparativ cu nivelurile pre-pandemice.

Tendinţa globală actuală în utilizarea tehnologiilor TV vechi a dus la o scădere a abonaţilor serviciilor de televiziune, la 1,07 milioane. Pe de altă parte, produsul Smart TV Stick a înregistrat o creştere semnificativă a bazei de clienţi în trimestrul 2, cu 24% faţă de primul trimestru din acest an.

În ceea ce priveşte telefonia mobilă, compania a continuat să atragă noi abonaţi. Trimestrul al doilea s-a încheiat cu 1,7 milioane de abonaţi postpaid, reprezentând o creştere de 7,8% de la an la an pe acest segment vital de clienţi, fiind al cincilea trimestru consecutiv de creştere. De asemenea, pe segmentul convergent fix-mobil (FMC), baza de abonaţi continuă să crească, ajungând la 916.000 de clienţi, cu 4% mai mult de la an la an.

“Veniturile totale din serviciile mobile obţinute în T2 se ridică la 97,8 milioane euro, ceea ce reprezintă o reducere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest fapt se datorează scăderii veniturilor din soluţii de sistem şi din interconectare, determinate de diminuarea traficului terminat în reţea, în timp ce trecerea strategică de la prepaid la postpaid a atenuat impactul negativ asupra veniturilor”, arată compania.

Baza totală de clienţi mobili a fost de 3,54 milioane la sfârşitul trimestrului 2 al acestui an.

“Ca parte a transformării strategice a Telekom din ultimii ani, am depus eforturi pentru a crea o bază financiară solidă pentru companie şi pentru a deveni mai rezistenţi în faţa presiunilor pieţei externe. Rezultatele financiare ale celui de-al doilea trimestru arată că am adoptat direcţia strategică corectă, care dă rezultate, deoarece am reuşit să creştem EBITDA în fiecare an, în ciuda unui mediu economic dificil, după un an cu pandemie şi chiar compensând efectele sezoniere din trecut”, a declarat Nicolas Mahler, director financiar al Telekom Romania.

El afirmă că digitalizarea şi simplificarea proceselor interne şi a interacţiunii cu clienţii continuă să fie unii dintre cei mai importanţi piloni ai dezvoltării companiei.

”Pe plan intern, la sfârşitul lunii iunie, am depăşit o etapă importantă: am trecut de pragul de peste 200 roboţi activi. Comparativ cu T2 2020, am implementat încă 100 de roboţi în procesele noastre interne, având în prezent peste 220 de procese automatizate. Pe plan extern, numărul clienţilor care primesc factura în format digital a crescut cu 39%, iar ponderea clienţilor activi în aplicaţia MyAccount a crescut cu 24%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”, a adăugat el.

De asemenea, compania anunţă că va continuă să investească în surse alternative de energie, cum ar fi panourile solare, ajungând în prezent la peste 100 de locaţii dotate cu panouri fotovoltaice sau soluţii inteligente, pentru a reduce consumul din magazinele noastre.

“Produsele noastre inovatoare, creşterea numărului de abonaţi în segmente cheie şi iniţiativa de digitalizare a serviciilor, împreună cu programul de transformare a costurilor aflat în curs, ne permit să consolidăm şi mai mult indicatorii financiari, chiar şi în faţa provocărilor externe semnificative, cum ar fi continuarea pandemiei COVID-19. Strategia noastră rămâne în vigoare şi vom continua să o implementăm”, a mai spus Nicolas Mahler.

La 28 iulie 2021, Comisia Europeană (CE) a aprobat, condiţionat, acordul anunţat la 9 noiembrie 2020 între OTE şi Orange România pentru vânzarea pachetului de acţiuni de 54% pe care OTE îl deţine în Telekom Romania Communications SA (TKR). În mod specific, aprobarea este condiţionată de vânzarea de către TKR a participaţiei sale de 30% din Telekom Romania Mobile Communications S.A. (TKRM). În prezent, OTE deţine 70%, iar TKR deţine 30%. OTE intenţionează să achiziţioneze pachetul de acţiuni de 30% de la TKR, ajungând astfel la 100% din acţiunile TKRM, sub rezerva aprobărilor necesare.

După aprobare, finalizarea vânzării pachetului de 54% deţinut în TKR către Orange România este aşteptată în următoarele câteva luni, odată ce măsurile CE de remediere au fost realizate şi au fost îndeplinite restul condiţiilor precedente.

Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote Romania.

Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.