Vicepreşedintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege a declarat că normelor de aplicare a legii au anumite deficienţe şi nu oferă răspunsuri la unele întrebări ridicate de furnizori şi nu lămureşte cum se aplică legea.
”Sunt convins că şi în facturile în care s-a aplicat plafonarea şi compensarea e posibil să apară greşeli, să ajungă la concluzia furnizorul că nu aşa se aplică legea, dar aceste greşeli se vor corecta”, a spus oficialul, precizând că nu poate să accepte o generalizare, şi anume că este o problemă generală.
”Sunt convins că sunt probleme, câteva sute sau mii, dar din 9 milioane de facturi la energie şi 4 milioane de facturi la gaze, sunt convins că marea majoritate s-au emis corect şi în urma sesizărilor făcute de consumatori, într-o perioadă relativ scurtă sunt convins că vor fi corectate”, a afirmat el.
Vicepreşedintele ANRE a admis că este şi o problemă a legii.
”Nici legea şi nici normele metodologice ale ministerului nu clarifică ordinea în care se aplică compensarea şi plafonarea, şi nu e indiferent. (..) Nu este clar şi sunt furnizori care au aplicat mai întâi plafonarea şi apoi compensarea, şi alţii exact invers”, a spus el, arătând că trebuia să se spună clar în norme ordinea în care se aplică aceste măsuri.
Despre sesizările primite de ANRE de la cetăţeni, Zoltan Nagy-Bege a arătat că anul trecut, numărul a crescut de mai bine de două ori faţă de 2020.
Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat miercuri că a a declanşat acţiuni de control la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale, pentru a verifica respectarea obligaţiei privind emiterea de facturi care să cuprindă informaţii corecte, transparente, clare şi complete, dar şi respectarea obligaţiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului.