Compania care a crescut ca in povesti. A evitat la limita falimentul si acum nu mai poate face fata cererii de produse

Cererea de jucarii LEGO a avut o crestere importanta, mai ales dupa ce au fost lansate LEGO Movie si LEGO Friends.

 

LEGO s-a transformat precum un cal care a gustat din tipsia cu jaratec. Compania daneza a fost aproape de faliment in perioada 2003-2004, dar schimbarea de management si strategie au facut din LEGO unul dintre cele mai puternice branduri din lume. Compania detinuta de familia miliardarului Ole Kirk Christiansen a stiut sa se repozitioneze, intr-o perioada in care concurenta a devenit tot mai sufocanta. Printre altele, si-a mutat o mare parte din productie in fabricile din Cehia si Mexic, tari unde mana de lucru este mai ieftina decat in alte regiuni ale Europei. Nevoia de cash a fost satisfacuta prin vanzarea a 70% din parcurile de distractii pe care le detine, plan care a adus in conturile firmei 460 de milioane de dolari. Cu acesti bani, cei de la LEGO si-a permis sa traseze noi strategii de dezvoltare, mai putin costisitoare, dar mai productive.

 

La 11 ani distanta de la acele masuri, LEGO a devenit cel mai popular brand de pe planeta, devansand marci mult mai importante. Practic, acum jucariile de plastic se confunda de cele mai multe ori cu LEGO. Vanzarile au cunoscut cresteri de la un an la altul si astfel cei de la LEGO au ajuns in situatia in care se chinuie sa faca fata cererii de jucarii. Un impuls urias a fost dat de lansarea LEGO Movie si LEGO Friends, proiecte care au adus si mai multa popularitate la nivel global.

 

Acum, pentru a face fata cererii uriase de jucarii LEGO, conducerea companiei a decis sa investeasca in noi fabrici si in dezvoltarea celor care exista deja. Unitatea de productie din Monterrey, Mexic, va face pana la 3000 de angajari, in timp ce o noua fabrica va fi deschisa langa noi, in Nyiregyhaza, Ungaria. Initial, aceasta va avea 150 de angajati, dar numarul acesta va creste pana in 2010 pana la 1600, in functie de cererea de piese LEGO. De asemenea, familia Christiansen a decis sa investeasca si intr-o fabrica in China, care sa satisfaca piata asiatica, una in continua dezvoltare si cu un potential de afaceri urias.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed