BenQ asteaptã anul acesta vanzari ca in 2007

“Pentru sfarsitul anului 2008, ne dorim o valoare a afacerilor care sa se mentina la nivelul celei de anul trecut. In contextul crizei economice globale si al reducerii generale a consumului, am fi lipsiti de realism daca ne-am astepta la rezultate extraordinare. Fata de estimarile initiale, situatia actuala reprezinta o stagnare, daca nu chiar un pas inapoi”, a declarat pentru Business Standard Mihai Borze, CEE managing director al BenQ Austria. Pana in luna noiembrie, pe segmentul monitoarelor LCD cu ecran wide, BenQ a inregistrat in Romania vanzari de 41.000 de unitati, acestea fiind urmate de camerele foto, cu 23.900 de unitati, si de segmentul proiectoarelor, cu 5.400 de unitati. “In cazul BenQ – o companie axata pe tehnologia ecranelor LCD -, as vrea sa subliniez ca scaderea productiei de panouri LCD este o consecinta directa a micsorarii volumului vanzarilor, fenomen ce a inceput cu cateva luni in urma in Asia si ale carui efecte le resimtim abia acum in Europa si, implicit, in Romania”, afirma oficialul.

 
Scaderea productiei pe segmentul de LCD-uri insotita de reticenta generala a consumatorului de a investi in produse care nu sunt de absoluta necesitate duc la stagnarea afacerilor pentru multi producatori din industria IT si din cea a produselor electronice, este de parere Borze.
 
“Pe piata din Romania, unde consumul este bazat mai degraba pe capacitatea de acces la credit decat pe solvabilitatea efectiva a consumatorului, efectele se simt mai puternic decat in pietele mature. Sunt afectate direct puterea de cumparare, capacitatea de consum si, din punctul nostru de vedere, vanzarile. Pentru ca utilizatorul realizeaza brusc faptul ca, fara ajutorul institutiilor de credit, puterea sa de cumparare este mult mai mica decat se astepta”, declara reprezentantul BenQ. Potrivit lui Borze, efectele crizei se vor resimti pe deplin in Romania la inceputul anului viitor. Cele mai afectate vor fi categoriile de produse care nu sunt de stricta necesitate, incluzand electronicele sau produsele IT, de la monitoare la televizoare LCD si camere foto.
 
“Este dificil de estimat durata unei asemenea perioade. In trecut, efectele se propagau mai greu si erau mai persistente. Crizele de acest gen durau de la cativa ani, la un deceniu. In economia globalizata de astazi, perioadele de criza pot fi mult mai scurte, dar cu efecte mult mai puternice. Recuperarea dupa o astfel de situatie poate fi la fel de dureroasa ca si criza in sine. Cred ca, cel putin in urmatorii doi ani, vom continua sa resimtim aceste efecte in economia romaneasca”, afirma oficialul. “In ciuda conditiilor economice instabile, piata din Romania va continua sa creasca, chiar daca intr-un ritm mai putin alert ca pana acum. Din punctul de vedere al volumelor, Romania are un potential deosebit ce nu este inca valorificat la maxim. Cresterea pietei va continua si in perioada urmatoare pe partea de hardware, urmand ca software-ul si serviciile sa aiba o pondere din ce in ce mai importanta in total”, spune Borze.
 
Principalii concurenti ai BenQ, pe piata locala, sunt Panasonic, Sony, FujiFilm, Olympus, Canon, LG, Dell si Samsung. La nivel global, in 2007, compania a inregistrat vanzari de 1,9 miliarde dolari (1,49 miliarde euro).
 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed