Cîțu schimbă legea RCA. Bruxelles-ul este cu ochii pe noi

Un proiect de lege care modifică legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie propune schimbări asupra modului de funcționare a ”asiguratului cu risc ridicat”. Întrucât Comisia Europeană consideră că prin actualul mod de funcționare este îngrădită libertatea de tarifare prin impunerea unei prime calculate și ofertate de către BAAR și nu de către asigurătorul RCA, propunerea de modificare a legislației, făcută de către Ministerul Finanțelor, are în vedere eliminarea obligației BAAR (Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România) de ofertare a primei de asigurare în cazul asiguratului cu risc ridicat, se arată în nota de fundamentare a proiectului amintit.

 

Totodată, se are în vedere instituirea obligațiilor BAAR de alocare a asiguratului cu risc ridicat, conform politicilor și procedurilor proprii, proceduri interne care stabilesc și condițiile de încheiere a asigurării, asumate de către toți membrii BAAR, precum și de stabilire a unor reguli de conduită aplicabile membrilor săi inclusiv cu privire la încheierea asigurării RCA în cazul asiguraților cu risc ridicată.

 

Actul normativ promovat de Florin Cîțu propune, de asemenea, abrogarea prevederilor ce limitează cheltuielile administrative și de vânzare ale poliței de asigurare ce pot fi incluse de către asigurători în calculul tarifelor de primă. De asemenea, se propune eliminarea obligației Autorității de Supraveghere Financiară de reglementare a modului de calcul al tarifelor de primă, a criteriilor de risc, a indicilor de încărcare, a coeficienților de majorare și/sau corecție ori alte instrumente de ajustare a tarifelor de primă, condiții în care calcului va avea în vedere respectarea principiilor actuariale general acceptate.

 

 

Se propunea, totodată, punerea în acord a prevederilor din cuprinsul legii 132/2017 ce reglementează modul de distribuire a contractelor RCA cu prevederile legii 236/2018 privind distribuția de asigurări, acestea intrând în vigoare ulterior publicării legii RCA. Astfel se reglementează asumarea răspunderii pentru eliminarea tuturor contractelor RCA indiferent de canalul de distribuție utilizat, fie direct sau prin intermediarii de asigurări sau de asigurări auxiliare, definiți conform legii 236/2018.

 

Modificările de mai sus vin ca urmare a avertismentelor pe care ni le-a dat Comisia Europeană. În data de 20 iulie 2018, Reprezentanța permanentă a României pe lângă UE a transmis statului român o scrisoare de informare la deschiderea de către CE a procedurii de punere în întârziere în cauza 2018/4075 având ca obiect legislația în vigoare în România referitoare la asigurarea obligatori de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terțelor persoane și posibila încălcare, prin dispoziții conținute în aceasta, a unor prevederi din două directive ale CE. Comisia consideră că, prin menținerea unor articole din legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie și din norma ASF 20/2017 privind asigurările autor din România, nu au fost îndeplinite obligațiile care revin României în conformitate cu directivele 2009/138/CE și 2009/103/CE.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed