Cum arată firma de la care angajații nu vor să plece

0
Cum arată firma de la care angajații nu vor să plece

Atunci când un angajat își dă demisia, pierzi nu numai timpul, banii și efortul pe care le-ai investit în acea persoană. De asemenea, riști să-i supraaglomerezi pe ceilalți angajați cu munca, iar productivitatea întregii echipe ar putea scădea. Apoi, trebuie să aloci mai multe fonduri pentru a intervieva potențialii candidați și să le asiguri trainingul necesar.

 

Pentru a evita durerea de cap și costurile ascunse asociate cu plecarea angajaților, publicația Entrepreneuri îi sfătuiește pe oamenii de afaceri să ia măsuri preventive care țin de strategia de angajare de beneficii salariale și de cultura organizației.

 

Iată câteva sfaturi pentru a diminua riscul demisiei angajaților și pentru îmbunătățirea culturii companiei:

 

1. Fii selectiv. Înainte să te gândești la cum să-ți păstrezi angajații, începe prin a-ți imagina ce fel de oameni vrei să lucreze pentru tine. Alegerea persoanelor cu talentele potrivite pentru fiecare loc de muncă este primordială pentru a facilita creșterea pe termen lung a angajatului, dar și stabilitatea companiei. La ce ar trebui să fim atenți în procesul de selecție?
Anthony Tjan, directorul executiv al companiei de capital de risc Cue Ball, sugerează să pui accentu pe caracter în loc de aptitudini. Potrivit acestuia, „în timp ce aptitudinile pot fi învățate, este mult mai greu să cultivi atitudinea și caracterul. Nu există nicio îndoială că, în timp, cultura instituțională este doar un produs al unor oameni”. Angajând persoane care pot fi fericite îndeplinindu-și sarcinile de la locul de muncă, vor crește șansele ca acești angajați să nu plece și să cultivi unui mediu plăcut de lucru.

 

2. Oferă oportunități de învățare extraordinare și alte beneficii. Odată ce ai cele mai bune talente în echipă, asigură-te că poți adăuga valoare carierelor lor. Oferă-le posibilitatea să se dezvolte profesional prin intermediul conferințelor, workshop-uri, cursurilor și excursiilor de team-building. Oferă-le oportunități relevante de creștere în afara locului de mulncă și acest lucru îi va ajuta pe angajați să vină cu noi idei și cu un sentiment de camaraderie. Mai mult decât atât, asigură-te că beneficiile echipei tale sunt corecte și actualizate. Departamentul de resurse umane trebuie să se asigure că beneficiile sunt revizuite anual și sunt actualizate. De asemenea, poți lua în considerare să oferi avantaje personalizate anumitor persoane pentru a le crește moralul și pentru a promova mai bine cultura companiei.

 

3. Stabilește o cultură orientată spre angajat. O cultură formată pe baza unui dialog cu angajații și pe comunicarea în ambele direcții favorizează un mediu de colaborare în care toată lumea simte că face parte dintr-un tot întreg, în care își are propriul rol.
Willis Mushrush, specialist în dezvoltarea afacerilor la Universitatea din Missouri, SUA, observă că firmele cu o cultură orientată spre angajat tind să aibă rate scăzute de flucturație a personalului. Mai mult, aceste companii „solicită implicare din partea tuturor angajaților și menținerea unei adevărate politici a ușilor deschise, evitând întâlnirile cu ușile închise cât mai mult posibil. Angajații au posibilitatea să avanseze (…) Angajații trebuie să creadă că au un cuvânt de spus și că le este recunoscută contribuția”.
Pe lângă promovarea transparenței și onestității, o companie centrată pe angajați presupune, totodată, flexibilitate în ceea ce privește programul de lucru. Firmele unde programul nu este bătut în cuie de la 9 la 17 crește nivelul de sănătate al angajaților, cel de fericire și de productivitate.

 

4. Fii în acord cu valorile tale. Poate că cel mai important lucru în dezvoltarea unei culturi puternice a companiei este să rămâi fidel valorilor afacerii și consecvent acestora.
Legat de construirea unei afaceri și de a fi un lider, Tony Hsieh, directorul executiv al Zappos, a afirmat: „Urmărește viziunea, nu banii. Pasiunea te va ajuta să treci de perioadele dificile, va fi molipsitoare pentru angajați și acest lucru se va transmite clienților, furnizorilor și partenerilor de afaceri”.