Cum fac doi tineri cu tupeu bani din factura de întreținere

Dacă cineva împrumută o idee de la noi, este cel mai bun lucru care ni se poate întâmpla“. Nu o spun miliardarii Larry Page şi Sergey Brin, al căror motor de căutare (Google) ocupă două treimi din piaţă şi, teoretic, nu ar avea motive să se teamă de concurenţă. Este un motto care îi ghidează în business pe doi tineri de 27 de ani, despre care preşedintele asociaţiei de locatari de pe scara ta e posibil să fi auzit. Să fie aroganţă?

 

Bogdan şi Valentin sau „departamentul de strategie şi vânzări“, respectiv „back‑office‑ul“, cum îşi spun în glumă, au pus pe picioare Aviziero, o aplicaţie online care „simplifică munca administratorilor de bloc şi le arată lunar proprietarilor cum s‑a calculat întreţinerea“. Descrierea este transcrisă de pe cartea de vizită a lui Bogdan şi rezumă o idee la implementarea căreia au început să lucreze din decembrie 2009. Aplicaţia a fost lansată în parametri normali de un an. Concret, prin intermediul software‑ului creat de ei, cei peste 5.000 de utilizatori ai programului pot vedea pe Internet în timp real situaţia facturilor şi a plăţilor comune unei asociaţii de proprietari, modalitatea în care s‑au calculat sumele care le revin de achitat şi cum sunt gestionate acestea.

 

Până acum, produsul lor a fost validat de programul de educaţie antreprenorială START! Business, dezvoltat de Junior Achievement România şi susţinut de BCR şi de Interada, o firmă de service şi instalaţii de interfoane.

 

Primul garant al credibilităţii lor i‑a desemnat câştigători la categoria „Investiţia Anului“ în 2010. Cel de‑al doilea, fără să aştepte vreun beneficiu de orice fel, le‑a tipărit numele pe mii de cartele de acces în imobilele unde montează interfoane. Şi ca totul să fie împotriva vremurilor pe care le trăim, unde orice serviciu are un cost, propunerea a venit din partea firmei de interfoane. Iar veştile bune pentru cei doi tineri nu se termină aici. În momentul în care citiţi despre ei, cei doi stabilesc termenii finali ai unui parteneriat cu o instituţie bancară, în urma căruia Aviziero va fi parte componentă a unui nou produs oferit de aceasta.

 

O MARE DE IDEI. Dar dincolo de această aplicaţie, care a înghiţit până acum numai 100.000 de euro, Bogdan şi Valentin sunt interesanţi pentru modul în care înţeleg să pună în practică o viziune. Nu vor cu orice chip să ajungă faimoşi (deşi, dacă ideile lor vor avea o finalitate, cu siguranţă vom mai auzi de ei) şi, în acest moment, nici nu îi interesează aspectul financiar. Ce fac acum este să profite la maxim de oportunităţile pe care tehnologia le oferă. „Credem că se întâmplă o nouă revoluţie. Tinerii nu au nevoie de bani şi conexiuni pentru a începe o afacere, pentru că au la dispoziţie în mod gratuit toate ideile şi tehnologia din lume“, explică Valentin. Iată şi motivul pentru care îşi lansează ideile cu atâta uşurinţă.

 

Banii investiţi în Aviziero provin din surse proprii. Când au început proiectul, ambii lucrau ca programatori – Bogdan programa în offline, iar Valentin în online – şi, la sfârşitul fiecărei luni, virau salariul în contul firmei. Au luat în calcul şi alte surse de finanţare. S‑au gândit să aplice pentru cei 10.000 de euro oferiţi de Guvern tinerilor antreprenori. Au renunţat la idee înainte de a o pune în practică. „Am preferat să alergăm după clienţi, să nu fim constrânşi“, spune Bogdan. Nici varianta unor fonduri europene nu a fost omisă, dar au renunţat pe parcurs şi la aceasta. Însă niciodată nu au discutat despre un investitor, deşi oferte au avut. Le‑au refuzat pe toate fără măcar să fie curioşi în legătură cu sumele pe care investitorii le‑ar fi pus la bătaie, deşi în continuare cheltuielile sunt mai mari decât veniturile. Speră să atingă break‑even până în luna decembrie a acestui an şi să îşi depăşească estimările iniţiale, care vizau un break‑even abia la sfârşitul lui 2012. Citește articolul pe MONEY EXPRESS

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed