Hainele de firma produse in tara, vandute romanilor de trei ori mai scump

„Croitorii“ locali trimit peste graniţă aproape toată producţia, către lanţurile internaţionale care preferă România ca destinaţie de producţie datorită poziţiei geografice favorabile, dato­rită salariilor mici şi forţei de muncă bine pregătite. Rochiile, fustele şi bluzele care au pe etichetă branduri internaţionale şi mesajul „made in România“ ajung în centrele de distribuţie ale retailerilor, iar mai departe sunt împărţite către magazinele din întreaga lume. O parte din hainele produse local ajung înapoi în România, alături de cele realizate în special pe pieţe din Asia şi nordul Africii.

 

„Hainele produse în România pentru brandurile de mass-market (cu preţuri mici şi medii – n.red.) pleacă de la poarta fabricii cu un preţ, iar când ajung în magazinele reţelei respective, fie în România sau în altă ţară din lume, ele se vând de două-trei ori mai scump. Pentru brandurile de lux multiplul de preţ ajunge până la zece“, spune un executiv din industrie care nu a dorit să îşi facă publică identitatea. La majorarea preţului contribuie şi costurile de transport, de marketing şi promovare.

 

 

Citiți mai multe pe zf.ro.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed